خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبرداد؛

تشکیل ۱۰۰ هیات اجرایی انتخابات در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۶۳۷

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: در مهلت قانونی تعیین شده برای تشکیل هیات های اجرایی؛ معتمدان مردمی هیات‌های اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در ۹۷ حوزه اصلی و فرعی استان فارس و سه هیات اجرایی فرعی ویژه اقلیت های دینی مشخص شدند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل قزل سفلی گفت: بر اساس قانون، هیات های اجرایی هر حوزه از سه نفر عضو حقوقی و هشت نفر عضو حقیقی شامل معتمدین مردم تشکیل می‌شوند.

وی در ادامه افزود: طی روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهرماه، فرمانداران و بخشداران با دعوت از معتمدین تایید شده توسط هیات نظارت، انتخابات داخلی را در تمامی حوزه‌های اصلی و فرعی برگزار کردند که از این تعداد هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس؛ با بیان اینکه هیات‌های اجرایی از معتمدین مردم تشکیل می‌شوند گفت: فرآیندهای انتخابات هم در اجراء و هم در نظارت انتخابات بدست خود مردم انجام می‌شود ؛ بنابراین مردمی بودن انتخابات؛ شاخص‌ترین ویژگی انتخابات در جمهوری اسلامی ایران است.

قزل سفلی گفت: هیات‌های اجرایی وظایف و اختیارات مهمی در فرایند برگزاری انتخابات دارند و مسئول صحت جریان انتخابات در حوزه انتخابیه خود می‌باشند.

ثبت نام نهایی داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از مرحله پیش ثبت نام تاییدیه و شناسه پیگیری گرفته اند، از ۲۷ مهرماه جاری به مدت ۷ روز و بصورت الکترونیکی(غیر حضوری) خواهد بود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس همزمان با ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز