خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون املاک شورای شهر قزوین:

برای رونق بافت تاریخی قزوین به وسعت دید مدیران نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۵۶۹

رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای‌شهر قزوین گفت: برای رونق ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر قزوین نیازمند وسعت نظر مدیران و پرهیز از برخی اقدامات سخت‌گیرانه و تقلیل تعصبات سازمانی برخی از مدیران هستیم است تا بتوانیم اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنیم.

به گزارش ایلنا، حسین صلح‌جو گفت: باید ببینیم چرا شهری مانند یزد ارزش زمین در بافت تاریخی‌اش نسبت به سایر نقاط شهر گران‌تر است اما در قزوین کمترین ارزش مربوط به بافت تاریخی و فرسوده شهر است.

رئیس کمیسیون املاک و حقوقی شورای‌شهر قزوین ادامه‌داد: در قزوین ساکنین بافت تاریخی این مساله را یک تهدید تلقی می‌کنند اما در شهرهای دیگر این گونه نیست چرا که مسئولین به این بافت اهمیت می‌دهند و تسهیلات زیادی برای رونق ساخت‌وساز در اختیار آنان قرار می‌دهند.

وی عنوان کرد: برای اقناع سازندگان مسکن که مولدین ثروت و ایجاد اشتغال در شهر هستند، باید با حفظ قوانین و آیین‌نامه‌های شهرسازی موانع موجود را شناسایی کرده و پای درددل سازندگان نشست تا از فرار سرمایه از شهر جلوگیری شود.

این عضو شورای‌شهر قزوین ادامه‌داد: همچنین لازم است در بلندمرتبه سازی در ضوابط موجود با نگاه مساعدتی بازنگری کرد و از تجربه شهرهای هم‌جوار و چگونگی اعطای مجوز در ساخت و ساز استفاده‌کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز