خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد؛

کارگاه‌های کوچک قزوین با چالش ایمنی کار مواجه هستند/هزینه‌ها عاملی برای نپرداختن به ایمنی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۵۵۹

نایب رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین گفت: موضوع ایمنی کار در استان، بیشتر در کارگاه‌های کوچک دچار چالش است و این واحدها ممکن است از چشم بازرسان اداره کار پنهان بماند، همچنین این کارگاه‌ها ممکن است به‌خاطر هزینه‌ها کمتر به ایمنی اهمیت بدهند.

رسول قاسمی‌نژاد آسیابر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین، با اشاره به وضعیت ایمنی در کارگاه‌های استان گفت: قزوین استانی صنعتی است و باتوجه به همین موضوع ایمنی در محیط کار نسبت به دیگر استان‌ها از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و مورد تأکید قرار گرفته است.

نایب رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان قزوین ادامه‌ داد: ایمنی در استان کم و بیش دچار اخلال است و خیلی از واحدها این موضوع را دست کم می‌گیرند و انجام نمی‌دهند و همین باعث شده شاهد حوادثی باشیم که برخی از آن‌ها مانند نقص عضو یا از کارافتادگی قابل جبران نیست و حتی فوتی هم داشته‌ایم.

وی اظهار کرد: اداره کار باید در این حوزه جدیت داشته‌ باشد و مجوزهای ایمنی را پیگیری کند تا نقص ایمنی و در پی آن حوادث کار به حداقل کاهش پیدا کند؛ البته این‌طور نیست که همه واحدها نسبت به ایمنی بی‌تفاوت باشند و تعدادی از کارگاه‌ها ایمنی را رعایت می‌کنند.

این فعال جامعه کارگری با اشاره به بازدیدهای انجام شده از کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی بیان کرد: بازدیدهایی که در نیمه نخست امسال توسط کمیته سخت و زیان‌آور داشتیم، کارفرماها و پیمان‌کاران که در کارخانجات هستند همکاری خوبی داشتند.

وی اظهار کرد: در برخی موارد ممکن است کارگاه‌ها به‌ویژه کارگاه‌های کوچک به‌خاطر هزینه‌هایی که تحمیل می‌شود، ایمنی را کامل اجرا نکنند؛ امیدواریم کارفرمایان موضوع ایمنی را جدی گرفته و قوانین و استانداردهایی که لازم است را انجام دهند.

قاسمی آسیابر تاکید کرد: عواقبی که پس از حوادث کار ایجاد می‌شود، اهمیت قابل توجهی دارد و باتوجه به هزینه‌های جبران‌ناپذیر در برخی موارد، باید این موضوع هم توسط کارفرماها و هم توسط بازرسان کار با جدیت پیگیری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز