خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کانون پرورش فکری استان:

مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 20 آبان در قزوین آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۲۲۳

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از 20 تا 22 آبان در قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، سید علی‌اکبر موسوی گفت: 258 نفر در بخش‌های مختلف جشنواره قصه‌گویی شرکت کرده‌اند و مهلت شرکت در بخش قصه‌گویی 90 ثانیه‌ای تا آخر آبان ادامه دارد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین ادامه‌داد: «با قصه لبخند بسازیم» شعار جشنواره امسال است، ایجاد نشاط و امید در جامعه، بهره‌برداری از ظرفیت هنر قصه‌گویی در ارتقای بینش و تربیت کودکان و نوجوانان، شناسایی و رشد استعدادهای علاقه‌مندان به این هنر و همگانی و مردمی‌سازی جریان قصه‌گویی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس جشنواره قصه‌گویی در استان قزوین با اشاره به هماهنگی و اهتمام کانون برای شرکت شماری از مادربزرگ‌های ساکن در مراکز سالمندان استان در جشنواره امسال، این اقدام را ایجاد فرصت برای برخورداری مخاطبان از هنر و ذوق نسل با تجربه کهن استان دانست.

موسوی افزود در پی انتشار فراخوان جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی امسال 5 دوره آموزشی قصه‌گویی به همت کانون برگزار شد که هدف از آن ترغیب و تشویق علاقه‌مندان به هنر قصه‌گویی و ارتقا سطح کیفی، مهارت و توانمندی قصه‌گویان بود.

مدیرکل کانون از قصه‌های قرآنی، دینی و مذهبی، قصه‌های کسب‌وکار و کارآفرینی، قصه‌های نامداران و اسطوره‌ها و قصه‌های آزاد به‌عنوان موضوع‌های قصه‌گویی در سال جاری نام برد که به‌تازگی و در پی جنایات اسرائیل در غزه «قصه‌گویی با موضوع غزه» نیز به بخش غیر رقابتی بیست ‌و پنجمین جشنواره قصه‌گویی کانون افزوده شد.

وی با اشاره به ثبت ملی هنر قصه‌گویی در سال جاری و پیشینه کانون در برگزاری این جشنواره در ربع قرن گذشته، محورهای انتخاب شده برای موضوع قصه‌گویی را از نقاط قوت جشنواره امسال برشمرد.

موسوی یادآور شد: این دوره از جشنواره با هدف عمومی‌سازی و مردمی ‌سازی قصه‌گویی در اقشار مختلف جامعه، فضاسازی و ارتقای ظرفیت قصه‌گویی به‌عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه و تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی برای ثبت جهانی در بخش‌های ملی (مدرن و کلاسیک)، آیینی‌سنتی، زبان اشاره (مدرن و کلاسیک)، قصه‌گویی بین‌الملل و قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز