خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتا استان خبرداد:

کلاهبرداری ۵۲ میلیارد ریالی اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۸۳۶

متهم از طریق سایت دیوار کلاهبرداری می‌کرد

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگیری یک کلاهبردار که با ترفند واریز سود سهام عدالت از حساب بانکی مردم ۵۲ میلیارد ریال برداشت غیر مجاز می‌کرد، خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "سرهنگ سیدمهدی عمران فر" گفت: این کلاهبردار در مرحله اول، لینکی جعلی با عنوان دریافت سود سهام عدالت طراحی و در فضای مجازی بخصوص تلگرام منتشر می‌کرد و افرادی که روی این لینک کلیک کرده و لینک را باز می‌کردند گوشی و نرم افزار‌های فضای مجازی آن‌ها هک می‌شد و کلاهبردار به متن پیامک‌های شخصی آن‌ها دسترسی پیدا می‌کرد.

وی افزود: با توجه به دسترسی این کلاهبردار به پیامک‌های مخاطبان، حساب‌های کاربری در تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی قربانیان را هک می‌نمود و سپس از موجودی حساب آن‌ها برداشت غیر مجاز می‌کرد، متهم از بیش از هزار و ۷۰۰ کارت و حساب بانکی مجموعا ۵۲ میلیارد ریال پول برداشت کرده است.

سرهنگ عمران فر گفت: متهم بمنظور پولشویی در برنامه دیوار به شگرد‌های مختلف و آگهی جعلی، افتتاح حساب می‌کرد، این متهم از سادگی قربانیان سوء استفاده نموده و نام کاربری و رمز این برنامه‌ها را از آن‌ها دریافت می‌نمود و براحتی با این روش مبالغ سرقتی و کلاهبرداری شده از مردم را به حساب آن‌ها واریز و برداشت غیر مجاز می‌کرد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی و از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز