خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای پایتخت خبر داد:

کلاهبرداری کودکانه خواهران اسباب‌بازی‌فروش در اینستاگرام

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۵۲۷

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری دو کلاهبردار اینستاگرامی که تحت عنوان فروش اسباب‌بازی از ۳۰ شهروند مبلغ ۸ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ داوود معظمی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: شخصی به پلیس فتا پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد که افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی فروش اسباب‌بازی از او کلاهبرداری کرده‌اند.

وی افزود: شاکی در ادامه اظهار داشت که در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که در یک صفحه اینستاگرامی تبلیغی از اسباب‌بازی‌های با کیفیت و جدید با قیمت‌های مناسب مشاهده کردم و بدون بررسی هویت گردانندگان صفحه مذکور، یک اسباب‌بازی خریدم، اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: پس از دریافت این گزارش، کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از انجام اقدامات تخصصی و به‌کارگیری فنون تجربی و علمی گردانندگان صفحه مذکور را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرمان که دو زن جوان بودند را در یکی از مناطق شرقی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات به بیش از ۳۰ نفر در روند رسیدگی پرونده و ارزش مالی حدود ۸ میلیارد ریال افزود: متهمان که دو خواهر بودند پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشتند که با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه فروش اسباب‌بازی با قیمت مناسب مراجعه‌کنندگان را ترغیب به پرداخت بیعانه قبل از ارسال کرده و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن نبودیم.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پررنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز و یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید. همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir گزارش دهید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز