خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قرار نیست آب و محیط زیست قزوین برای استفاده سایر استان‌ها هدر شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۵۸۱

استاندار قزوین گفت: برتر و شاخص بودن در برخی تولیدات مانند شیر و درت علوفه‌ای باعث خوشحالی نیست؛ باید توجه داشت که قرار نیست آب و محیط زیست خود را هدر دهیم؛ اما دیگران از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین، صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

محمدمهدی اعلایی در این جلسه گفت: در مسیر توسعه باید از نگاه بخشی دوری کرد و از این رو برنامه‌های توسعه‌ای استان به بازبینی نیاز دارد.

استاندار قزوین ادامه داد: باوجود اینکه تولید محصولاتی مانند ذرت علوفه‌ای و یا شیر در استان شاخص است و شاید به دنبال توسعه آن‌ها باشیم تا به تولید و اشتغال بیشتر منجر شود، اما باید این موضوع را درنظر داشت که این نوع تولیدات نسبت به منابع آبی و محیط زیست می‌تواند آسیب رسان باشد و افزایش تولید شیر مطابق با منافع استان نیست.

وی عنوان کرد: در ذرت علوفه‌ای هم همین طور است، آبی که برای آن صرف می‌شود اگر در سایر محصولات مانند پسته صرف شود، می‌تواند منافع بیشتری را به همراه داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان قزوین با تاکید بر اهمیت قزوین در تامین امنیت غذایی کشور گفت: انتظار داریم در تخصیص آب به ما کمک شود؛ اما نه تنها آب سد به ما داده نمی‌شود و برای سهم آب التماس می‌کنیم؛ بلکه در مقابل محصولات تولیدشده ما به تهران برده می‌شود.

تمرکز به گردشگری در راستای توسعه

وی اظهار کرد: معادن ظرفیت درآمدی خوبی هستند که می‌توانند به صنایع پایین دست کمک کنند؛ همچنین گردشگری هم ظرفیت خوبی است که از آن‌ها غفلت شده است.

اعلایی گفت: باتوجه به محدودیت منابع آبی باید توسعه را به محصولات با ارزش افزوده بالاتر متمرکز کنیم و نباید اینطور باشد که اگر تهران گفت تولید محصولی مانند شیر را بالا ببرید ما هم این کار را انجام دهیم؛ همچنین در بازار آب هم به دنبال مدیریت مصرف آب هستیم و باید فیتیله طرح‌های آب‌بر در استان پایین کشیده شود.

آب و زمین از روزنه‌های فساد در استان است

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه زنگ خطر بحران آب در استان به صدا درآمده باید تولید برخی محصولات کاهش پیدا کند؛ از جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای هم انتظار داریم به ما طرح و برنامه ارائه داده و موانع احیای دشت قزوین احصا شود؛ همچنین در این راستا باید بازار آب جدی گرفته شود.

استاندار قزوین در ادامه با اشاره به پتانسیل فوتبال گفت: فوتبال توسط بخش خصوصی کانون توجه اقتصادی شده و باید روی مزیت‌های اصلی هم متمرکز شود.

وی با تاکید بر مبارزه با فساد در راستای توسعه اظهار کرد: آب و زمین ازجمله روزنه‌های فساد در استان است و باید این رانت‌ها را از بین ببریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز