خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت ورود عشایر به مراتع مناطق قشلاقی کرمانشاه تا ۱۵ آبان‌ماه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۹۲

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: ورود عشایر به مراتع مناطق قشلاقی کرمانشاه تا ۱۵ آبان‌ماه ممنوع است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، علی‌جعفر رضایی خاطرنشان کرد: براساس تقویم کوچ با هماهنگی اداره‌کل منابع طبیعی استان، تاریخ کوچ از ۱۵ مهر تا ۱۵ آبان ماه است که در این بازده زمانی باید از پس‌چر استفاده شود و از پانزدهم آبان‌ماه به بعد وارد مراتع شوند و چنانچه قبل از این تاریخ وارد مراتع شوند جریمه خواهند شد، چون پوشش گیاهی به حد کافی نرسیده و سبب خسارت به مراتع می‌شوند.

وی تصریح کرد: عشایر استان ۶ ماه از سال را در مناطق ییلاقی استان و ۶ ماه دیگر را در مناطق قشلاقی و گرمسیری استان کرمانشاه و استان‌های خوزستان، ایلام و لرستان ساکن هستند.

در استان کرمانشاه در قالب ۱۴ ایل و یک طایفه مستقل با جمعیتی حدود ۷۶ هزار نفر،  در قالب ۱۳ هزار و ۸۰۰ خانوار در استان پراکنده هستند.

وی با بیان اینکه عشایر استان یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار رأس دام در اختیار دارند، ادامه داد: جامعه عشایری جامعه‌ای مولد و تلاش‌گر هستند که با کمترین امکانات بیشترین بازدهی را دارند.

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه با اشاره به تولیدات عشایر استان کرمانشاه گفت: عشایر استان سالانه، ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۲۵ هزار تن شیر و فرآورده‌های آن، ۹۰۰ تن روغن حیوانی، یک‌هزار و ۷۰۰ تن الیاف دامی، ۳۰ درصد نیاز پروتئینی استان را تولید می‌کنند.

رضایی تصریح کرد: ۳۰ درصد صنایع دستی استان شامل ۲۱ هزار قطعه صنایع دستی؛ توسط جامع عشایری استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز