خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد؛

راه اندازی قرارگاه جهادی سلامت در گیلان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۶۰

استاندار گیلان از راه اندازی قرارگاه جهادی سلامت در استان خبر داد و گفت: عدالت در نظام سلامت برقرار شود.

به گزارش ایلنا از رشت، اسدالله عباسی امروز در نشست شورای سلامت گیلان اظهار کرد: این استان در شاخص‌های تهدیدزا پیشتاز است و لذا توجه به تقویت زیر ساخت‌های نظام سلامت مورد تاکید است.

وی با تاکید بر لزوم عقب ماندگی‌های نظام سلامت گیلان، افزود: اجرای سند سلامت استان گیلان ضرورت دارد و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به کمبود تخت‌های درمانی در این استان بیان کرد: جهت پوشش نیازهای در مانی جامعه سالمندی گیلان نیاز است تعداد تخت‌ها در این استان افزایش یابد و از طرفی دیگر باید به گونه عمل شود تا ضرورت استفاده از این تخت‌ها کاهش پیدا کند.

عباسی با تاکید بر لزوم برپایی عدالت در نظام سلامت گیلان اضافه کرد: چهار سوی گیلان باید به قطب سلامت تبدیل شود تا در زمان‌های ضروری و بحرانی دچار چالش نشویم.

وی از راه اندازی قرارگاه جهادی سلامت در گیلان خبر داد و افزود: تشکیل این قرارگاه می‌تواند بخشی از کم و کاستی حوزه سلامت و درمان گیلان را پوشش دهد.

استاندار گیلان با بیان اینکه چالش‌های نظام سلامت گیلان احصا شود، گفت: باید خدمات پاراکلینیک در کنار توسعه خدمات تخصصی در شهرستان‌ها و مناطق کم برخوردار و روستایی توسعه پیدا کند.

عباسی با اشاره به نقش محوری بهورزان در ارتقای سلامت بیان کرد: راه جوان‌سازی جمعیت و غربالگری بیماری‌های غیر واگیر به‌ویژه پیشگیری از انواع سرطان‌ها از مسیر تقویت بهروزان می‌گذرد.

وی با انتقاد از عدم برخورداری گیلان از بیمارستان جنرال افزود: تلاش برای راه اندازی بیمارستان جنرال در گیلان باید به یک مطالبه جدی تبدیل شود.

استاندار گیلان با اشاره به پیشرفت قابل‌قبول احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت بیان کرد: دستگاه‌های خدماتی و زیرساختی به‌فوریت زیرساخت‌های آب، گاز، برق و مخابرات را در منطقه فراهم کنند.

عباسی اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جنرال را از اولویت‌های گیلان در نظام سلامت برشمرد، بیان کرد: این دو انتظار دیرینه و به حق گیلانیان با تلاش و ممارست همگانی تحقق می‌پذیرد و کوتاهی در این بخش پذیرفته نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز