خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین:

نیازمند شکل‌گیری نهضت خوشنویسی در قزوین هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۷۰۲

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: اساتید خوشنویسی می‌توانند با تعامل و وحدت و با همتی که دارند، نهضت آموزش خوشنویسی شهروندان قزوینی را رقم بزنند و قاب گواهی معتبر خوشنویسی مزین به نام و امضای اساتید خوشنویسی زینت بخش خانه‌های هر یک از شهروندان قزوینی شود.

به گزارش ایلنا، فاطمه اشدری در جلسه شورای شهر که با حضور اعضای انجمن خوشنویسی استان برگزار شد، گفت: خوشنویسی، سرمایه ملی، میراث فرهنگی و هویت ما قزوینی‌ها است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین ادامه داد: همه اقشار در فرهنگ‌سراها، مدارس‌، دانشگاه‌ها و محل کار توسط اساتید خوشنویسی آموزش ببینند.

این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: در سال ۹۱ خطاب به شورای شهر و شورای فرهنگ عمومی استان طرحی را ارائه کردم که در آن به خوشنویسی تاکید شده بود و در شورای فرهنگ عمومی مورد دفاع قرار گرفت و با توصیه و تاکید آیت‌الله باریک‌بین، نماینده وقت ولی فقیه در استان، مصوب و مقرر شد کمیته خاصی در اداره ارشاد تشکیل شود و به عملیاتی شدن این طرح بپردازند، اما آثاری از اجرای آن ندیدیم.

به گفته اشدری، در این طرح تاکید شده بود که در ادارات اتوماسیون نستعلیق شکل گیرد و توجه به هنر خوشنویسی در میان کارکنان ادارات و تمامی اقشار مردم مورد توجه قرارگیرد و در این زمینه مراکز فرهنگی عمومی و آموزشگاه‌های هنری خوشنویسی راه‌اندازی شود که متاسفانه اجرایی نشد؛ بنابراین، این طرح را مجد۰ مطرح می‌کنم و امیدوارم در این دوره از شورا با جدیت پیگیری شود.

وی همچنین تصریح کرد: باید ذیل این کمیسیون کارگروه تخصصی خوشنویسی راه‌اندازی شود و از نظرات اساتید انجمن خوشنویسی در برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویج هنر خوشنویسی و طراحی المان‌های شهری بهره بگیریم.

اشدری گفت: در پایتخت خوشنویسی نباید بد خط داشته باشیم و لذا همه باید خوش بنویسند .

وی همچنین برلزوم راه اندازی موزه خوشنویسی در سرای سعدالسلطنه تاکید کرد و گفت: اگر تکاپوی تثبیت عنوان پایتخت خوشنویسی را نداشته باشیم اصفهان و سایر شهرها این عنوان را خواهند گرفت و در سطح دنیا نیز ترکیه این کار را خواهدکرد.

لزوم توجه جدی به المان‌های خوشنویسی در شهر

ولی چگینی هم در این جلسه گفت: ما نباید فقط عنوان پایتختی خوشنویسی را به یدک بکشیم بلکه باید امکانات موردنیاز انجمن از جمله مکان مناسب را فراهم کنیم؛ اعضای شورا درکنار این انجمن قرار دارد و حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین همچنین خواستار افزایش المان‌های خوشنویسی در سطح شهر توسط سازمان زیباسازی شد و گفت: توجه به المان‌ها در پایتخت خوشنویسی بسیار مهم است و ضرورت دارد در این حوزه به صورت جدی وارد شویم.

وی خاطر نشان کرد: راه‌اندازی کارگروه خوشنویسی ذیل این کمیسیون به منظور ارتباط بیشتر انجمن و شورا بسیار دارای اهمیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز