خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسون فرهنگی شورای شهر قزوین:

راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سرای سعدالسلطنه قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۸۸۴

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت و توان هنرمندان مطرح خوشنویسی و ارایه آن به گردشگران ومسافران، برپایی موزه خشنویسی در سرای سعدالسلطنه ضرورت دارد.

به گزارش ایلنا، قاسم اللهیاری در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین با بیان اینکه زیر ساخت‌های ایجاد موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه فراهم است، گفت: شهر قزوین دارای هنرمندان بنام در عرصه خوشنویسی است و به نظر می‌رسد به یک موزه خوشنویسی در قزوین نیازمندیم تا بتوانیم آثار قدیمی و معاصر خوشنویسی استان و کشور و حتی جهان اسلام را در آن به نمایش گذاریم. 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین ادامه داد: باید در معرفی این آثار فاخر اقدامات مناسبی صورت گیرد و ایجاد موزه خوشنویسی می‌تواند قدم خوبی در ین راستا باشد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی هم در این جلسه خواستار تعیین تکلیف موزه دکتر صالحی در سعدالسلطنه شد و گفت: بسیاری از آثار مهم این موزه به تهران برده شده و از آنجایی که مدیریت شهری نگهبان اموال شخصی و سرایدار نیست لازم است تا این موزه تعیین تکلیف شود تا بتوانیم از این فضا برای دایر کردن موزه خوشنویسی استفاده کنیم.

فاطمه اشدری همچنین بر لزوم حمایت از برخی افراد علاقه‌مند که به طور شخصی اقدام به جمع آوری آثار موزه‌ای جهان می‌کنند اما مکانی برای در معرض دید قرار دادن ندارند تاکید کرد.

به گفته وی همچنین می‌توانیم در ایام مناسب روز و هفته فرهنگی قزوین روز خوشنویسی را هم داشته باشیم و پیگیری برای ثبت تاریخی این روز از طریق میراث فرهنگی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز