خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اکتشاف در مجتمع معدنی اورانیوم آذربایجان غربی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۵۹۸

با حضور رییس سازمان انرژی اتمی عملیات اکتشاف و معدن‌کاری مجتمع معدنی و صنعتی اورانیوم در شهرستان چالدران استان آذربایجان غربی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عملیات اجرایی اکتشافات تکمیلی و معدن‌کاری مجتمع معدنی و صنعتی اورانیوم «دیلک وردی» در چالدران استان آذربایجان غربی با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران آغاز شد.

محدوده اکتشافی معدن «دیلک وردی» در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است. محدوده اکتشافی خوی – ماکو با وسعت ۱۱۷ کیلومتر مربع در سال ۱۳۹۹ و با استفاده از پرواز‌های هوابرد توسط کارشناسان سازمان انرژی اتمی ایران مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام محدوده مستعد «دیلک وردی» از نظر دارا بودن اورانیوم و سایر عناصر همراه در وسعت ۴۱ کیلومتر مترمربع شناسایی شد.

پس از انجام مطالعات اکتشافی و تخمین ذخیره در محدوده «دیلک وردی»، منابع مستعد پرتوزا با قابلیت اقتصادی شناسایی شده که با برنامه ریزی صورت گرفته، در نخستین روز آبان ۱۴۰۲ عملیات اجرایی اکتشافات تکمیلی و معدن‌کاری آغاز شد. 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه عملیات اجرایی معدن دیلک وردی گفت: ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای این طرح و کارخانه فرآوری در نظر گرفته شده که تاکنون برای عملیات اکتشاف ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

اسلامی، معاون رئیس جمهور افزود: دولت سرمایه گذاری ویژه‌ای روی معادن آذربایجان غربی در دستور کار دارد که پس از سال‌ها در منطقه انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا یک جریان صنعتی معدنی در این منطقه ایجاد کنیم تا ضمن تأمین نیاز‌های سازمان، از سایر عناصر گرانبهای این اکتشاف معدنی که تاثیر بسیار بالایی نیز دارند، با مشارکت مدیران استانی به ویژه اهتمام ویژه استاندار آذربایجان غربی بهترین استفاده را داشته باشیم.

اسلامی ادامه داد: هدف دیگر ما، توسعه اقتصادی منطقه با توجه به همجواری با کشور‌های همسایه و نیز قطب بزرگ ترانزیتی کشور است که در جای خود می‌تواند پشتوانه خوبی در توسعه صادرات ایجاد کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز