خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

بهره گیری از ظرفیت وقف عدالت اجتماعی را در پی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۸۶۱

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: بهره گیری از ظرفیت وقف عدالت اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت الله رسول فلاحتی امروز شنبه در دیدار با معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در رشت اظهار کرد: فرهنگ وقف از جمله ظرفیت‌های کم نظیر برگرفته از دین مبین اسلام برای محرومیت زدایی و ایجاد تعادل در روند توسعه و تعالی جامعه اسلامی است و بهره گیری بهینه از این ظرفیت می‌تواند تحقق عدالت اجتماعی را تسریع کند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر لزوم اجرای نیات واقفان افزود: مجموع دست اندرکاران اوقاف باید تلاش کنند تا اهداف و نیات واقفان به درستی تحقق یابد.

امام جمعه رشت ادامه با اشاره به تصرف شخصی برخی موقوفات، بر لزوم باز پس گیری اینگونه موقوفات با سعه صدر تاکید کرد و ادامه داد: به دلیل تعدد بقاع متبرکه در استان، باید برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی جامعه، برنامه ریزی و تلاش شود.

گیلان از استان‌های پیشگام در زمینه وقف است

«حجت الاسلام ناصرالدین نوری زاده» معاون امور مجلس و استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این دیدار افزود: گیلان نیز با داشتن حدود ۹۴۰ بقعه و ۵۰ هزار موقوفه از استان‌های پیشگام در وقف و ارائه برنامه‌های فرهنگی مذهبی در کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز