خبرگزاری کار ایران

معاون راه و شهرسازی استان:

طرح تفصیلی شهر قزوین تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۶۳۷

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: براساس ماده ۵ از قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران طرح تفصیلی شهر قزوین تصویب شد.

به گزارش ایلنا، لیدا معروفی با اشاره به طرح تفصیلی شهر قزوین گفت: مفاد ماده ۵ از قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان بر عهده کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی نهاده شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین افزود: بر اساس تعاریف قانونی طرح تفصیلی عبارت است از از طرحی که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آن‌ها وضع دقیق و تفضیلی شبکه عبور، میزان و تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اویت‌های مربوط به بهسازی و نوسازی و توسعه، حل مشکلات شهری و موقعیت تمام عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود.

وی بیان کرد: مطابق با تکالیف قانونی فوق طرح تفصیلی شهر قزوین در چهارچوب طرح جامع مصوب شهر قزوین تهیه و در مصوبات کمیسیون ماده ۵ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۳ و ۱۴۰۰/۵/۶ و۱۴۰۱/۳/۱۰ و مفاد نامه شماره۱۷۶۵۷۹/۳۲۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی تصویب شد.

این مسئول گفت: طرح مذکور به کارفرمایی شهرداری‌ قزوین با شرکت مهندسین مشاور شهر و برنامه تهیه و سیر روال قانونی تصویب را طی و ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مذکور مطابق با مفاد قانون ضمن تامین سطح و سطوح سرانه کاربری‌های عمومی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، کاربری و میزان تراکم ساختمانی، وضع دقیق شبکه عبور و مرور، ضوابط و مقرارت ساخت و ساز جهت اجرا تعیین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز