خبرگزاری کار ایران

معاون اتاق بازرگانی استان عنوان کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی قزوین برای سیاست‌گذاری علمی در بخش آب

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۹۶۶

معاون اجرایی اتاق بازرگان، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: باید با حضور و نقش آفرینی بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی قزوین شرایط را برای سیاست‌گذاری علمی و عملیاتی در بخش آب و کشاورزی استان ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق قزوین در راستای بررسی مسایل و مشکلات بهره‌برداران آب زیرزمینی استان قزوین و راه‌کارهای حل آن‌ها با همکاری مرکز ملی مطالعات راهبردی آب و کشاورزی اتاق ایران  در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین تشکیل شد.

محمدرسول احمدی در این نشست گفت: توسعه پایدار در تولیدات کشاورزی با درنظر گرفتن امنیت غذایی، اقتصاد کشاورز، حفظ پایداری آب و خاک و تولیدات صادرات محور ضرورت دارد.

معاون اجرایی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین در ادامه به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سیاست‌گذاری در حوزه آب و کشاورزی تاکید کرد.

زهرایی، دبیر کار گروه ملی سازگاری با کم آبی در ادامه نشست با تشریح مباحث مربوط به هیدرولوژی حوضه‌های آبریز و تاثیرگذاری فعالیت‌های مختلف بر آبخوان گفت: یکی از اهداف اصلی اتاق ایران، ایجاد شرایط مناسب برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و کشاورزان در مدیریت منابع آب و کشاورزی کشور است.

مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه شامل عدم تدوین الگوی کشت اقتصادی، عدم برخورد با چاه‌ها و برداشت‌های غیرمجاز، کاهش سهم آب کشاورزی استان از سد طالقان، ضعف در انتقال دانش در افزایش عملکرد تولید، عدم بازتخصیص آب کشاورزان غیر بهره‌ور، عدم وجود آمایش سرزمین کشاورزی، لزوم نظارت بر کشت محصولات کشاورزی جهت حفظ ثبات قیمت‌ها و همچنین سیاست‌گذاری بخش آب و کشاورزی بدون درنظر گرفتن نظر تولیدکنندگان بود.

فعالان بخش خصوصی و کشاورزان پیشروی  استان یکی از دلایل عدم عملیاتی شدن طرح الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی را درنظر نگرفتن معیشت کشاورز دانستند و اذعان کردند که می‌توان با یک طرح جامع اقتصادی، الگوی کشت مدنظر بخش دولتی و خصوصی را عملیاتی کرد.

در پایان این نشست مقرر شد، جلسات تخصصی بخش آب و کشاورزی با محوریت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین و حضور بهره‌برداران آب زیرزمینی استان قزوین جهت تدوین طرح جامع کشاورزی به صورت منظم برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز