خبرگزاری کار ایران

معاون علوم پزشکی لرستان خبرداد؛

پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون‌تومانی ودیعه مسکن به دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۵۵۸

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون‌تومانی ودیعه مسکن به دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا، مهناز مردانی روز یکشنبه - بیست و سه مهرماه - در جلسه قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در خصوص ایجاد خوابگاه متأهلی دانشجویان، اظهار داشت: در این راستا جستجوی زیادی انجام شده؛ اما تاکنون ساختمانی که شرایط لازم را برای این موضوع داشته باشد پیدا نشده است.

وی افزود: در این راستا، در کنار ۶۰ میلیون تومان وام ازدواج به دانشجویان، ۵۰ میلیون تومان دیگر وام ودیعه مسکن برای دانشجویان متأهل در نظر گرفته شده است و فراخوان آن را نیز اعلام کرده‌ایم.

معاون فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: همچنین تلاش می‌شود تا ساختمان موردنظر و دارای شرایط موردنیاز برای احداث خوابگاه دانشجویی متأهلی را پیدا شود.

مریم کوشکی معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این جلسه، با تاکید بر اینکه اجرای مصوباتی که طی شش ماه گذشته تصویب شده؛ ولی اجرا نشده‌اند باید در دستور کار قرار گیرند، گفت: در سال ۱۴۰۲ در کارنامه جوانی جمعیت، دانشگاه علوم پزشکی لرستان رتبه خوب را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه احداث مهدکودک در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه یکی از مصوبات مهم قرارگاه جوانی جمعیت است، گفت: تاکنون در برخی بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت مانند ستاد دانشگاه، پردیس کمالوند، پردیس گلدشت، بیمارستان هفت‌تیر دورود و… مهدکودک احداث شده و بقیه واحدها نیز باید پیگیر باشند تا این مصوبه اجرا شود.

کوشکی ادامه داد: همچنین در خصوص اجرای مصوبه ارتقا و تجهیز مهدکودک ستاد دانشگاه نیز نیازمند همکاری معاونت توسعه هستیم.

وی بیان کرد: همچنین مرکز پیشگیری از سقط عمدی جنین نفس تاکنون در پنج شهر استان لرستان راه‌اندازی شده و سایر شهرستان‌ها نیز باید هر چه سریع‌تر نسبت به راه‌اندازی مرکز نفس اقدام کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: تاکنون هشت نفر به مراکز نفس استان مراجعه کرده و اقدامات حمایتی برای آن‌ها صورت‌ گرفته است.

کوشکی عنوان کرد: همچنین آزمایش‌ها سطح یک بارداری برای مراجعین مراکز نفس در آزمایشگاه‌های بهداشت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز