خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

انجام بیش از ۴۰۰ ویزیت در مرکز درمان ناباروری امید تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۴۰۳

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در شش ماهۀ گذشته ۴۲۰ ویزیت در مرکز درمان ناباروری امید این شهرستان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن تدین با اشاره به اینکه درمان ناباروری یکی از سیاست‌های مهم کشور است، افزود: در ۲۵ سال گذشته جمعیت کشور کاهش شدیدی را تجربه کرده و کشور به سمت پیری جمعیت حرکت می‌کند که با این روند در آینده بحران‌های زیادی را خواهیم داشت.

وی افزود: مرکز درمان ناباروری امید بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) در آبان‌ماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز نموده است که طبق بند ح مادۀ ۱۰۲ قانون برنامۀ ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، وزارت بهداشت مبنی بر تجهیز و راه اندازی مرکز درمان ناباروری حداکثر دو سال پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با راه‌اندازی مرکز خود در کمتر از یک سال از دانشگاه‌های پیشرو در این امر مهم بوده است.

تدین ادامه داد: از ابتدای شروع به کار این مرکز تاکنون، ۱۶۰ زوج جهت تشکیل پرونده و شروع روند درمان مراجعه کرده‌اند که ۴۲۰ ویزیت توسط متخصصین زنان و اورولوژی انجام و ۲۷ مورد سونوگرافی نیز صورت گرفته است.

معاون درمان دانشگاه خاطرنشان کرد: در شش ماهۀ گذشته هشت نفر از مراجعین تحت عمل IUI قرار گرفته‌اند که یک مورد بارداری به‌دنبال انجام IUI و دو مورد بارداری به‌دنبال درمان دارویی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز