خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

افزایش ۶۴ درصدی دستگیری سارقان قاپ‌زن در خراسان رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۵۷۸

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: میزان سرقت در استان طی نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ١١ درصد رشد داشته است، همچنین کشف سرقت و دستگیری سارقان «قاپ زن» در این مدت ۶۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سردار محمد کاظم تقوی در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی افزود: سرقت تلفن همراه در حال افزایش است و موبایل قاپ‌ها به طور معمول سارقان حرفه‌ای نیستند.

وی ادامه داد: همچنین بخشی از سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌گیرد که ساماندهی این افراد باید با جدیت توسط دستگاه‌های متولی دنبال می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: قانون نیز از بازدارندگی لازم برخوردار نیست، به طوریکه قاچاق گوشی به خارج از کشور انگیزه و مشوق سرقت برای سارقان است.

به گفته وی، گشت های ویژه برای مقابله با سرقت در مشهد طی روزهای پیش رو تقویت می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در خصوص انتشار کلیپی در فضای مجازی درباره حرکات خشن و ناهنجار (قمه‌کشی) تعدادی دختر در بوستان ملت مشهد اظهار کرد: در این خصوص افراد شناسایی و تعدادی هم دستگیر شده‌اند.

سردار تقوی ادامه داد: پرونده این اتفاق به مقام قضایی ارسال و موضوع در دست پیگیری است.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی در ایام دهه پایانی صفر امسال اظهار کرد: در این ایام به رغم تلاش معاندان برای انجام برخی تحرکات در شهرها و مصادف شدن این ایام با موج سفرهای پایان تابستان، امنیت خوبی را در سطح استان طبق تعامل با نهادهای امنیتی شاهد بوده‌ایم.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: همچنین امنیت در مرزها در ایام اربعین برای زائران کشورهای همسایه تامین شد و پلیس گذرنامه در این ایام به ۶٠٠ هزار مراجعه پاسخگویی کرد.

وی ادامه داد: حجم ماموریت‌های فراجا زیاد است و تعداد نیروها نسبت به استانداردهای جهانی کمتر است اما افزایش سطح کیفی نیروها، کمیت را به حاشیه برده است.

سردار تقوی اضافه کرد: بیش از هزار نفر پلیس افتخاری در استان با فراجا همکاری دارند و ظرفیت معتمدین محلی نیز برای افزایش امنیت در محلات به کار گرفته شده است.

وی با اشاره به برقراری بیش از سه میلیون تماس در نیمه نخست امسال با پلیس خراسان رضوی تاکید کرد: پلیس تمام تلاش خود را برای برقراری و ارتقای امنیت عمومی به کار می گیرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی در خصوص معضل ترافیکی شهر مشهد نیز گفت: در ایام کرونا استفاده از وسایل نقلیه شخصی مورد تاکید بود و طرح ترافیکی زوج و فرد در هسته مرکزی شهر لغو شد.

سردار تقوی افزود: ادامه این رویه در بازه زمانی سه ساله منجر به تغییر فرهنگ ترافیکی شد و استفاده از حمل و نقل شخصی جایگزین حمل و نقل عمومی شد.

وی گفت: کمبود توقفگاه ها در مشهد از دیگر دلایل ایجاد گره های ترافیکی در این کلانشهر است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: ۴٩ نقطه پرتصادف در شهر مشهد و ١٣٩ نقطه حادثه خیز در معابر استان شناسایی شده و اصلاحات ترافیکی در این نقاط در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز