خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مخابرات کرمانشاه خبر داد:

ضریب ۸۰ درصدی خط همراه اول در بین کرمانشاهیان / واگذاری ۵۷۰ خط همراه اول در سال گذشته به مردم استان

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۹۳۸

در حال حاضر از هر صد نفر کرمانشاهی، ۸۰ نفر آنان از خط همراه اول استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت هفته ارتباطات شاهد افتتاح و بهره‌برداری از ۱۱۰ طرح طرح و پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۳۲۱ میلیارد ریال در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، شهاب لطفعلی نصب BTS‌های موبایل، تقویت سیستم‌های انتقال رادیو، احداثمرکز مخابراتی، توسعه باند پهنای اینترنت و پورت دیتا و جایگزینی سوئیت‌های جدید به جای سوئیت‌های قدیمی را از جمله طرح‌های افتتاحی هفته ارتباطات عنوان کرد.

لطفعلی همچنین با اشاره به ۲۷ اردیبشت، روز جهانی مخابرات، یادآور شد: هر سال در این روز یک شعار مطرح و طبق آن سیاست‌های کلی ابلاغ می‌شود که امسال شعار «ارتباطات باند پهن برای توسعه پایدار» در نظر گرفته شده است و شرکت مخابرات استان نیز همین شعار را محور کارهای خود قرار خواهد داد و حتما برای عملیاتی شدن پروژه‌های مربوط به افزایش پهنای باند تلاش خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان طی سالیان اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: در حالی که این ضریب نفوذ در سال ۸۶ به ۳۱.۷۴ می‌رسید این میزان در سال ۸۷ به ۴۳.۱۹، در سال ۸۸ به ۴۵.۸۹، در سال ۸۹ به ۵۷.۶۶، در سال ۹۰ به ۶۷.۸۸، در سال ۹۱ به ۷۷.۳۳ و در سال گذشته هم به ۷۹.۷۳ درصد افزایش یافت.

وی همچنین با اشاره به اضافه شدن ۵۷۰ هزار شماره جدید همراه طی سال گذشته در استان، افزود: در حال حاضر از هر صد نفر، ۸۰ نفر آنان از خط همراه اول استفاده می‌کنند.

لطفعلی ادامه داد: طی سال گذشته مخابرات استان کرمانشاه موفق شد بیشترین ارتباطات روستایی را برقرار کند و از این لحاظ رتبه اول کشور را کسب نماید.

وی در ادامه سخنان خود به تعداد پورتهای نصب شده ADSL طی سال‌های ۹۱ و ۹۲ نیز اشاره کرد و گفت: در حالی که سال ۹۱ مجموعا ۴۸ هزار و ۵۰۴ پورت نصب شد این تعداد در سال ۹۲ به ۷۸ هزار و ۵۰۴ پورت افزایش یافت.

لطفعلی در خصوص تعداد پورتهای مشغول به کار ADSL در دو سال گذشته نیز، گفت: این تعداد از ۲۵ هزار و ۲۸۰ پورت در سال ۹۱ به ۴۷ هزار و ۹۳۰ پورت در سال ۹۲ رسید و قول می‌دهیم در سال جاری این تعداد رشد قابل ملاحضه‌ای داشته باشد.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که طی سال گذشته انجام شد همکاری با شرکت تالیا و توسعه پوشش شبکه‌ای آن در سطح روستاهایی بود که شرکت مخابرات استان در آنجا شبکه GSM روستایی دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمانشاه در ادامه به اهم برنامه‌های این شرکت در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها تجهیز حداقل ۱۴۶ روستای استان به اینترنت پرسرعت خانگی است که تاثیر زیادی در کاهش رفت و آمد آنان به مراکز شهری برای انجام برخی کار‌ها و اموراتشان دارد.

لطفعلی، راه اندازی شماره ۸* و ارائه بسیاری از خدمات مجازی به مشترکین تلفن‌های همراه، تقویت شبکه انتقال فیبر و رادیو، تاسیس تجهیزات برای کلیه پروژه‌های مسکن مهر و دایر کردن حداقل ۴۰ هزار پورت اینترنت پرسرعت دیتای جدید را از دیگر برنامه‌های در دست کار شرکت مخابرات استان عنوان کرد.

وی افزود: تعویض تمامی تجهیزات شبکه تلفن همراه شهرستان کرمانشاه، راه اندازی موبایل نسل چهارم، نصب ۲۰۰ سایت جدید از نوع تجهیزات پیشرفته، خرید و راه اندازی ۴۰ هزار پورت جدید ADSL، تامین و تقویت پهنای باند اینترنت و تلاش برای توسعه خدمات الکترونیکی و غیرحضوری به مردم از دیگر برنامه‌هایی است که در شرکت مخابران و برای سال جدید دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات کرمانشاه همچنین راه اندازی شماره ۲۰۰۰ به سامانه مخابرات جهت پرداخت الکترونیکی و مجهز نمودن کلیه شهرستان‌های استان به سیسیتم ویدئوکنفرانس را از دیگر برنامه‌هایی عنوان کرد که این شرکت در سال ۹۲ به دنبال تحقق آن‌ها خواهد بود.

لطفعلی در ادامه بر بی‌خطربودن امواج آنتن‌های نصب شده موبایل در نقاط مختلف استان تاکید و بر استاندارد بودن تجهیزات مخابراتی نیز به مردم کرمانشاه اطمینان خاطر داد.

وی در پایان از سرقت کابل‌های مخابراتی استان انتقاد و خواستار نظارت دقیق‌تر مسئولین انتظامی استان در این خصوص شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز