خبرگزاری کار ایران

انهدام باند سارقان موبایل قاپ و شناسایی ۲۰ مالباخته

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۷۷۲

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با اشاره به انهدام باند سارق موبایل قاپ و شناسایی 20 مالباخته به شهروندان در استفاده از تلفن همراه با در نظر گرفتن توصیه های پلیسی هشدار داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ" محمد رضا اکبری" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی افزایش قاپ زنی در سطح حوزه استحفاظی سرکلانتری یکم شهرستان کرج، مراتب شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با توجه به بررسی پرونده های مشابه که معمولا بین ساعات 3 بعد از ظهر تا 8 شب به وقوع می پیوندد، افزود: با تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارقان که دو نفر بوده اند با دو دستگاه موتورسیکلت در سطح شهر اقدام به سرقت می کنند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا تصریح کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی، یکی از متهمان که مورد شناسایی تعدادی از شکات قرار گرفته بود طی اقدامی غافلگیرانه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: در بازجویی از متهم مشخص شد وی دارای سه فقره سابقه کیفری در خصوص سرقت بوده و در اواخر خرداد سال گذشته از زندان با وثیقه آزاد شده است.

سرهنگ" اکبری" با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته متهم به 20 فقره قاپ زنی در مناطق مختلف سطح شهراعتراف کرد، گفت: طبق اعترافات سارق دستگیر شده به همراه یکی از دوستانش به هویت معلوم به همراه دو دستگاه موتورسیکلت پس از شناسایی سوژه ها از ساعات 3 بعدازظهر تا 8 شب اقدام به سرقت گوشی و سپس آن را در بازار دست فروشان به شخصی به هویت معلوم می فروختند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه پس از شناسایی همدست سارق با اقدامات فنی و پلیسی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند، گفت: پلیس در مخفیگاه متهم یک دستگاه موتورسیکلت به همراه تعداد 5 دستگاه گوشی اوراق شده و 17 عدد قاب گوشی های مختلف کشف و ضبط کرد.

وی خاطرنشان کرد:  با راهنمایی سارقان محل های سرقت مشخص و20 نفر از مال باختگان شناسایی شدند که متهمان پس از صدور قرار وثیقه از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه پلیس با اجرای طرح های عملیاتی مستمر برخورد قاطعانه با این گونه جرایم را در دستور کار دارد، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با سرعت و دقت نسبت به پی جویی این قبیل پرونده ها اقدام و بازگرداندن اموال مسروقه به مال باختگان را در اولویت قرار می دهند.

وی ضمن هشدار به شهروندان تصریح کرد: استفاده از تلفن همراه بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی و عدم توجه به توصیه‌های پلیسی توسط مردم، سارقان را به ارتکاب موبایل قاپی ترغیب می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز