خبرگزاری کار ایران

۸۰ درصد موقوفات آذربایجان غربی دارای سند تک برگ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۸۶۹

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: ۸۰ درصد از موقوفات آذربایجان غربی دارای سند تک برگ بوده و ۲۰ درصد بافی مانده نیز در حال سپری کردن فرایند های اداری جهت تک برگ شدن اسناد هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین ناصر جوان‌بخت در نشست خبری  با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سامانه جامع موقوفات استان تعداد ۶ هزار و ۹۱۳ موقوفه به همراه چهل و شش هزار و ۸۰۲ رقبه ثبت شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۰۰ وقف جدید نیز طی یکسال گذشته کشف شده است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به درآمد ۵۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی موقوفات در سال گذشته گفت: نصف درآمد موقوفات به منظور مرمت و نگهداری از آثار استفاده می‌شود.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سالجاری درآمد موقوفات ۴۶ میلیارد تومان بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال نزدیک  به ۱۰۰ میلیارد نیز برسد.

جوان بخت در خصوص میزان درآمد کسب شده از موقوفات گفت: ۱۱ میلیارد تومان از بخش اجارات، ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از طریق خرید و فروش ملک ها و ۶ میلیارد تومان نیز  از طریق پذیره اولیه صورت گرفته است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: همچنین طی سال گذشته، ۳۶۰   پک تحصیلی در بین دانش آموزان و خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

جوان بخت افزود: تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ بسته کمک معیشتی نیز بین خانواده های نیازمند توزیع شده است.

وی با اشاره به اهمیت کمک به ساخت نهضت ملی مسکن، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در نهضت ملی مسکن هم  وارد عمل شده و ۱۵۳ هزار هکتار زمین در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان در شهرستان های ارومیه، خوی، سلماس، نقده و بوکان قرار گرفته است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان با اشاره به اهمیت تک برگ شدن اسناد موقوفات، گفت: ۸۰ درصد از موقوفات استان دارای سند تک برگ بوده و ۲۰ درصد باقی مانده نیز در حال سپری شدن فرایند های اداری جهت تک برگ شدن اسناد هستند.

جوان بخت با بیان اینکه آذربایجان غربی طی ۴ سال گذشته جز استان های برتر ثبیت مالیکت موقوفات است، گفت: در سال گذشته برای  ۲ هزار و ۵۲۸ مورد از موقوفات سند مالکیت صادر شده و در سالجاری نیز تا کنون  یک هزار و ۵۰  مورد از موقوفات صاحب سند مالکیت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز