خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان:

دانش بنیان شدن به رشد گردشگری در قزوین کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۵۹۱

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: گردشگری و صنایع خلاق یکی از حوزه‌های حیاتی و مهم در حوزه اقتصاد دانش بنیان استان است که می‌تواند تاثیر بسزایی در این حوزه داشته باشد و دانش بنیانی ساختن این مهم قطع به یقین رشد همه جانبه را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، نشست کمیته ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان با حضور 24 نهاد و دستگاه وابسته با حضور رئیس پارک علم و فناوری قزوین، در سالن کنفرانس شهید اسکندری نژاد این مجموعه برگزار شد.

جعفر احمدی در این جلسه گفت: در حال حاضر شرکت‌های فناوری کوچک بسیاری در سطح استان و کشور وجود دارند که صنایع بزرگ اجازه نفوذ و ورود آن‌ها به بخش صنعت را نمی‌دهند و با ورود این شرکت‌ها می‌توان تحول بزرگی را در صنعت کشور ایجاد کرد و یکی از علل زمینگیر شدن شرکت‌های فناور و دانش بنیان عدم حمایت از سمت صنایع بزرگ است.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: در کنار تقویت صنایع کوچک باید به دانش بنیانی ساختن صنایع بزرگ کمک کنیم تا علاوه بر تقویت صنایع کوچک، از صنایع بزرگ نیز حمایت کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با اقتصاد دانش بنیان مناسب فاصله داریم و باید دست در دست هم و با فعالیت همه جانبه این فاصله را کم کنیم، افزود: متاسفانه در سطح استان و شاید کشور رصد دقیقی از ابعاد و مقیاس اینکه چقدر از اقتصاد جامعه دانش بنیان است وجود ندارد و رفع بسیاری از چالش‌های موجود در استان تنها با راه حل‌های دانش بنیانی و دانشگاهی  امکان‌پذیر است.

این مسئول اضافه کرد: حرکت باید به سمت دانش بنیانی کردن صنعت باشد و حمایت و سرمایه‌گذاری صنایع بزرگ در شرکت‌های دانش بنیان باعث رشد جهشی اقتصاد دانش بنیان می‌شود.

وی بیان کرد: عدم اطلاع کامل از مشکلات و مسائل صنعت از سوی دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های دانشی، یکی از مشکلات و معضلات مهمی است که دسته‌بندی و ارائه اطلاعات لازم و دقیق از سوی اداره صمت استان می‌تواند به عنوان شاه کلیدی برای عبور از این وادی عمل کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز