خبرگزاری کار ایران

رئیس پارک علم و فناوری استان:

مرکز رشد در تمام شهرستان‌های قزوین راه اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۸۶۷

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: یکی از اهداف پارک علم و فناوری راه اندازی مرکز رشد در تمام شهرستان‌های استان است و باتوجه به اینکه بنا شده املاک بلاتکلیف در اختیار پارک قرار گیرند از فرمانداران در این زمینه درخواست همکاری داریم؛ البته در یکی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی و در محمدیه فضایی به پارک اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مصطفی مافی در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به پروژه‌های مختلف پارک علم و فناوری در حوزه دانش بنیان گفت: مرکز رشد فرهنگ و هنر و خانه خلاق از جمله مواردی است که با راه آندازی آن و استقرار 160 صاحب ایده به اقتصاد هنر کمک می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد:  در حاضر 33 مورد از 121 هسته و واحد فناور مستقر در پارک علم و فناوری دانش بنیان هستند که این میزان در سال جاری به دو برابر افزایش خواهد یافت.

این مسئول درباره مشکلات پارک علم و فناوری عنوان کرد: قرار داشتن پارک در مجاورت منطقه گردشگری به دلیل نیاز تردد کامیون‌ها برای واحدهای تولیدی مشکل ایجاد کرده است، برای حل این مشکل و همچنین برطرف کردن نیاز واحدهایی که به سوله صنعتی نیاز دارند، مجموعه سه هکتاری شهید بهشتی سپاه واقع در شهر صنعتی البزر درحال تجهیز کارگاهی است.

وی اظهار کرد: پیگیری جدی‌تر ارتباط صنعت و دانشگاه از مواردی است که باید مورد توجه قرار داشته باشد و برای تبدیل شدن دانش به ایده باید زنجیره دانشگاه، مرکز رشد و شهرک صنعتی را درنظر داشت.

مافی عنوان کرد: راه اندازی پردیس فناوری آبیک برای توسعه استان از اهمیت ویژه برخوردار است و می‌تواند برای استان 500 میلیارد برای استان آورده داشته باشد و راه اندازی کامل آن از مواردی است که در سفر ریاست جمهوری مطرح خواهد شد و در حال حاضر برای اجرای فاز اول آن 15 هکتار زمین در اختیار پارک قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: مرکز نوآوری گیربکس و همچنین مواد شوینده از موادی هستند که توسط پارک علم و فناوری مورد توجه قرار گرفته و امکان ورود به سایر حوزه‌ها هم وجود دارد که برای عملی شدن آن به حمایت و خریداری محصولات نیاز داریم.

مافی تاکید کرد: مالکیت فکری هم از مواردی است که در پارک علم و فناوری مورد توجه ویژه قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: در حال حاضر بودجه‌های اختصاصی پارک محدود است اما با فعال شدن صندوق پژوهش و فناوری حمایت‌های مالی از واحدای فناور صورت گرفته است و 280 نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز