خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

فعالیت پردیس فناوری آبیک با محوریت شرکت‌های دانش بنیان فاقد آلایندگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۲۸۲

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین گفت: برای استقرار در پردیس فناوری آبیک شرکت‌های دانش بنیان کم آب بر و فاقد آلاینده در اولویت قرار خواهند داشت و برای استقرار واحدها در این پردسی نگاه ویژه خواهیم داشت تا ضمن ایجاد اشتغال و رشد اقتصاد، آلودگی این منطقه افزیاش پیدا نکند.

مصطفی مافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به راه اندازی پردیس فناوری آبیک گفت: طبق سند آمایش علم و فناوری استان قزوین باید جزء پنج استان دانش بنیان کشور باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین ادامه داد: هرچقدر هم که اراضی پارک علم و فناوری استان گسترش پیدا کند باتوجه به سرعت شتابانی که استان‌هایی مانند تهران، البرز، فارس، خراسان رضوی و اصفهان دارند تا رسیدن به نقطه مطلوب دانش بنیان در استن فاصله خواهیم داشت و از این رو تنها راه حل برای قرار گرفتن در جایگاه تعریف شده در سند آمایش علم و فناوری، ایجاد شهرک در استان است تا شرکت‌های دانش بنیان بزرگ مقیاس در آن مستقر شوند و این اتفاق در استان قزوین قابل اجرا است.

وی عنوان کرد: درحال حاضر بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی پراکنده هستند که با وضعیت افزایش قیمت اراضی شاید هزینه سرمایه‌های خود در راستای خرید زمین و ساخت و ساز برایشان مقدور نباشد و باید سرمایه خود را به تولید محصولات فناور اختصاص دهند.

این مسئول ادامه داد: برای فعالیت پردیس فناوری آبیک 70 هکتار زمین در نظر گرفته شده که در فاز اول 15 هکتار آن به پارک علم و فناوری تحویل داده شده و در بهار امسال برای شرکت‌های دانش بنیان فراخوان داده خواهد شد و پس از شناسایی و سنجش، واحدها در این محل مستقر خواهند شد.

مافی گفت: پس از شناسایی واحدهای دانش بنیان اراضی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و امکانات دولتی و حاکمیتی را برای آن‌ها فراهم می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز