خبرگزاری کار ایران

حوادث ناشی از کار در یزد ۷۱ درصد کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۲۳۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از کاهش ۷۱ درصدی آمار حوادث ناشی از کار در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ۵۸ درصد حوادث اتفاق افتاده استان مربوط به بخش صنعت و تولید است.

به گزارش ایلنا از یزد، محمدرضا فلاحتی اظهار داشت: همچنین ۱۸.۵ درصد مربوط به بخش ساختمان، ۸.۵ درصد مربوط به سایر فعالیت‌های خدمات عمومی و اجتماعی و ۵.۶ درصد مربوط به بخش معدن است.

وی افزود: در بخش صنعت فعالیت‌های زیر گروه تولید سایر محصولات کانی غیرفلزی (که عمدتا کارگاه‌های کاشی و سرامیک استان را شامل می‌شود)، تولید فلزات و محصولات فلزی، تولید منسوجات، تولید کاغذ و محصولات کاغذی، صنایع موادغذایی و آشامیدنی بیشترین آمار حوادث را دارا می‌باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد علت اصلی بروز حوادث ناشی از کار در استان را عدم نظارت بر کارگاه توسط کارفرما، دستگاه بدون حفاظ یا دارای نقض فنی برشمرد و گفت: آمار حوادث ناشی از کار استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۹/۳۴ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۷۱ درصدی آمار حوادث ناشی از کار در استان هستیم اضافه کرد: در سطح کشور در سال ۱۴۰۱ حوادث ناشی از کار در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۴ درصد کاهش یافته است؛ میزان آسیب های شغلی منجر به فوت نیز در سال ۱۴۰۱ به نسبت یک سال قبل بیانگر کاهش ۱۱ درصدی این حوادث است.

فلاحتی تاکید کرد: بازرسی از کارگاه های پرخطر از جمله کارگاه‌های ساختمانی، معدنی و صنایع پرخطر در استان در اولویت بازرسی قرار دارد و تلاش می‌شود با افزایش ۵۰ درصدی بازرسی از کارگاه‌های پرخطر نسبت به سال قبل نظارت بر عملکرد ایمنی این گونه کارگاه‌ها افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد ۴۰۲ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان وجود داشته و در سال جاری نیز به منظور مشارکت کارگران در ایمنی کارگاه ها، افزایش ۲۰ درصدی کمیته های حفاظت و ایمنی در کارگاه ها به عنوان برنامه های تحولی اداره بازرسی این اداره کل به جد پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز