خبرگزاری کار ایران

فعال اقتصادی روسیه خبرداد؛

هیات تجاری اقتصادی از روسیه به فارس اعزام می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۱۳۹

راه‌های همکاری اقتصادی بین فارس و استان پرم کشور روسیه در جلسه مشترک فعالان تجاری روز بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در این جلسه اعضای کمیسیون‌های انرژی و کسب و کارهای نوین اتاق بازرگانی استان فارس با فعالان بخش خصوصی روسیه، برسر نحوه همکاری های مشترک تبادل نظر کردند.

دبیرکل اتاق بازرگانی فارس در این جلسه گفت: فارس از استان های مهم و تاثیرگذار در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی کشور ایران به شمار می رود و در این حوزه تولید کننده محصولات با کیفیت و مطلوبی نیز هست.

علی عوض پور افزود: با وجود منطقه گازی عسلویه، پتروشیمی های بزرگ و صنایع فعال در فارس، این استان یکی از پشتیبانی کننده های حوزه نفت و گاز کشور است.

وی ادامه داد: در استان فارس محصولات خوبی در دیگر حوزه ها از جمله کشاورزی نیز تولید می شود که می تواند در بازار روسیه جایگاه خوبی داشته باشد.

عوض پور اظهار کرد: فارس ظرفیت های بالایی در حوزه های مختلف دارد که هریک از بخش های گردشگری، کشاورزی، صنعت، آی تی، پزشکی و خدمات می تواند زمینه ساز فعالیت های مشترک بین این استان با کشور روسیه باشد.

دبیر کل اتاق بازرگانی فارس گفت: در مهرماه جاری نمایشگاه بین المللی نفت و گاز در شهر شیراز برپا می شود که از فعالان حوزه نفت و گاز کشور روسیه برای بازدید و دیدن توانمندی ها و آشنایی با واحدهای فعال این حوزه در استان در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

نماینده سازمان صنعت استان پرم کشور روسیه نیز گفت: روسیه به ویژه استان پرم علاقه مند به همکاری با فعالان اقتصادی استان فارس است و این درحالی است که استان پرم با برخورداری از دانشگاه های صنعتی و تکنولوژی های به روز یکی از استان های بزرگ و صنعتی کشور روسیه محسوب می شود.

اولگ پوتکین افزود: بخش خصوصی استان پرم در حوزه های نفت و گاز و موارد شیمیایی بسیار فعال و موفق است و در برخی از حوزه های مرتبط تکنولوژی های منحصر به فردی دارند که پروژه های بزرگ و فعالی را در کشورهای مختلف اجرا کرده‌اند.

وی ادامه داد: سازمان صنعت استان پرم حمایت کننده فعالیت بخش خصوصی این استان برای همکاری و مراوده با بازرگانان استان فارس است.

این مسئول روس اظهار کرد: به دنبال ایجاد ارتباط اقتصادی موثر و مناسب در حوزه های مختلف از جمله نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و شیمیایی، مهندسی ابزارهای دقیق، آی تی و دانش بنیان و آی سی تی، سلامت و صنعت سلامت و پزشکی با شرکت های بزرگ و تولید کنندگان فعال و صاحبان صنعت و فعالان اقتصادی استان فارس هستیم.

اولگ پوتکین گفت: پتانسیل های خوبی بین بخش خصوصی استان فارس و استان پرم کشور روسیه وجود دارد که می تواند همکاری های مشترک دو طرف را کامل تر و موفق تر کند و نتیجه برای هر دو طرف بسیار مثبت باشد.

این فعال اقتصادی افزود: به زودی یک هیات تجاری اقتصادی از کشور روسیه به استان فارس اعزام خواهند شد تا ضمن بازدید از واحدهای تولیدی این استان با محصولات و تولیدات آن نیز آشنا شوند.

وی گفت: امیدواریم ما نیز بتوانیم در نمایشگاه تخصصی نفت و گار کشور روسیه، میزبان هیات اقتصادی و تجاری متشکل از فعالان اقتصادی استان فارس باشیم تا آنها نیز از نزدیک با ظرفیت ها و تجار ما آشنا شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز