خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

مدیران با ویلچر و چشم بسته در شهر تردد کنند تا نبود مناسب سازی را درک کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۵۴۹

استاندار البرز با بیان اینکه باید به جای توان خواهان مطالبه گر باشیم، آموزش به شهرداری ها و دستگاه های مربوطه در خصوص قوانین و مناسب سازی معابر را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم رعایت قوانین و اجرای وظایف، ترک فعل و تخلف محسوب می‌شود.

 

به گزارش ایلنا از البرز، مجتبی عبداللهی در جلسه ستاد مناسب‌سازی استان اظهار کرد: مناسب‌سازی از جمله موضوعات مهمی است که باید برای تمامی اقشار جامعه لحاظ شود ولی در این میان جامعه توان خواهان در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: ما در کشوری مسلمان با مردمانی سرشار از عطوفت و نوع دوستی زندگی می‌کنیم از این مسئولان چنین نظامی با اراده و باور قلبی برای آسایش و رفاه مردم برنامه ریزی می‌کنند.

عبداللهی گفت: باید فارغ از جلسات تکلیفی با جلب مشارکت‌های اجتماعی، ظرفیت‌های مدیریت شهری و توان اجرایی بدنبال مناسب‌سازی معابر باشیم چراکه حتی در برخی موارد شرایط برای تردد افراد عادی جامعه نیز مهیا نیست.

وی افزود: تمامی معابر باید بر تردد تمامی افراد جامعه از جمله توان خواهان، مناسب‌سازی شود، تکالیف و مسئولیت‌های ما در قبال جامعه و رعایت حقوق شهروندی این گونه ایجاب می‌کند.

استاندار البرز گفت: باید از تجارب کشورهای موفق در مناسب‌سازی معابر بهره برداری کنیم و برای اجرای آن‌ها اهتمام و جدیت داشته باشیم.

وی افزود: باید معابر را از دید توان خواهان ببینیم و بر این باور باشیم که معلولیت و حوادث از هیچ کس دور نیست پس ضرورت دارد چاره اندیشیده شود و برنامه و افقی صحیح مدون کرد.

عبداللهی گفت: باید با راه اندازی پویشی تحت عنوان همراه با توان خواهان، جامعه و بویژه مدیران را در خصوص مناسب‌سازی معابر حساس کنیم، همچنین ضرورت دارد مدیران بر روی ویلچر قرار گیرند و یا با چشم بسته در شهر تردد کنند تا مشکلات را بهتر درک کنند.

وی افزود: تمامی قوانین و مقررات در خصوص حقوق توان خواهان در جامعه بار دیگر به شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شود.

استاندار البرز با بیان اینکه باید به جای توان خواهان مطالبه‌گر باشیم، آموزش به شهرداری‌ها و دستگاه‌های مربوطه در خصوص قوانین و مناسب‌سازی معابر را مورد تاکید قرار داد و گفت: عدم رعایت قوانین و اجرای وظایف، ترک فعل و تخلف محسوب می‌شود.

وی همچنین از مدیران استان خواست تا نسبت به مناسب‌سازی اماکن ورزشی و ساختمان‌های اداری استان اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز