خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی استان:

برداشت گردو از باغات استان قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۹۰۴۶

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات برداشت محصول گردو از سطح ۵ هزار و ۷۸۴ هکتار از باغات این استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، محمد پیله‌فروش با اشاره به آغاز برداشت گردو از باغات استان گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به خسارت سرمازدگی بهاره این محصول و کاهش عملکرد حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تن گردو از این باغات برداشت ‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین دارای 6 هزار و ۱۲۹ هکتار باغ گردوی بارور و غیربارور است که از این میزان ۵ هزار و ۷۸۴ هکتار بارور و ۳۴۵ هکتار غیربارور است.

وی یادآور شد: طبق برآوردهای انجام شده؛ متوسط عملکرد این محصول در باغات بارور استان در سال جاری حدود ۱.۳ تن محصول در هر هکتار خواهد بود.

به گفته پیله‌فروش مهمترین مناطق پرورش گردو در استان شامل ضیاءآباد، الموت، البرز، فارسجین، بوئین‌زهرا و آوج است.

وی تصریح کرد: بخش ضیاءآباد با سطح زیرکشت حدود ۵۰۰ هکتار باغ گردو، یکی از قطب‌های متمرکز و ژنوتیب‌های برتر این محصول در کشور محسوب می‌شود.

 پیله فروش همچنین با تاکید بر ضرورت بیمه شدن محصولات باغی و برای جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان گفت: خسارات ایجاد شده توسط عوامل قهری در صورت بیمه نبودن باغات قطعا اثرات منفی بر روند زندگی باغداران می‌گذارد بنابراین به  باغداران و همچنین سایر کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به بیمه محصولات کشاورزی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز