خبرگزاری کار ایران

به ثبت رسیدن جشنواره طلای سرخ قاینات در تقویم کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۹۰۰

جشنواره طلای سرخ قاینات در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: جشنواره طلای سرخ شهرستان قاینات به عنوان یکی از رویداد‌های تاثیرگذار استان در جذب گردشگران داخلی و خارجی در فهرست رویداد‌های ملی کشور به ثبت رسید.

شاهوردی افزود: با توجه به اهمیت معرفی محصول راهبردی زعفران در استان در شاخه گردشگری کشاورزی و علاقه گردشگران به آشنایی با مراحل کاشت، داشت و برداشت آن و کیفیت زعفران قاینات به عنوان محصولی با استاندارد‌های بالا برای عرضه در سطح کشور و صادرات، کمیته ثبت رویداد‌های گردشگری استان، ثبت جشنواره طلای سرخ را در اولویت برنامه‌های ثبتی رویداد‌های گردشگری استان قرار داد.

وی گفت: این جشنواره در فهرست رویداد‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران با شماره ۲۰۲۰۹۳۶۰ به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی افزود: آشنایی با فرآوری، بسته‌بندی و همچنین کاربرد‌های دارویی گیاه زعفران از دیگر اهداف ثبت جشنواره بوده است.

شاهوردی افزود: شهرستان قاینات خاستگاه زعفران است و  قاینات به عنوان پایتخت زعفران ایران به همگان معرفی می‌شود.

وی گفت: با تلاش معاونت گردشگری استان، ثبت سایر رویداد‌های گردشگری استان در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز