خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

میز تخصصی اقلیم کردستان در اتاق بازرگانی قزوین راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۷۲۶۵

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: ما آمادگی راه‌اندازی دفتر اقتصادی استان قزوین در اقلیم کردستان با حمایت ویژه اتاق قزوین را اعلام می‌کنیم و از اولین روز کاری بعد از تعطیلات، میز تخصصی اقلیم کردستان در ساختمان اداری اتاق قزوین راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، در حاشیه برگزاری نمایشگاه تخصصی فرصت‌های صادراتی استان قزوین، صبح امروز نشست تخصصی گروهی از تجار و صادرکنندگان اقلیم کردستان عراق با مدیران ارشد اقتصادی استان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

مهدی عبدیان در این نشست گفت: بیش از ۲۰ سال است که در زمینه محصولات پلیمری با اقلیم کردستان مراوده تجاری دارم و امیدواریم بتوانیم ظرف ماه‌های آینده هم یک هیأت تجاری هدفمند به اقلیم کردستان اعزام کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین ادامه داد: امیدواریم بابرپایی نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی استان قزوین، از حضور مستقیم شرکت‌های تولیدی استان در بازار کشور عراق و اقلیم کردستان بهره‌مند شویم.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان خاطرنشان کرد: استان قزوین باوجود مدیران همراه و پای کار، قابلیت‌های فوق العاده صنعتی، کشاورزی، گردشگری خدمات فنی و مهندسی درحوزه ساختمان، علایق مشترک فرهنگی و مذهبی آماده جذب سرمایه‌گذاران اقلیم کردستان است و ما‌‌ نماینده تجار اقلیم کردستان در استان قزوین هستیم که پشتیبانی از روابط تجاری را تضمین می‌کنیم.

صادرات ۲۳۰ میلیون دلاری محصولات قزوین به عراق

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هم قزوین در این نشست میزان صادرات کلی کشور ایران به عراق و اقلیم کردستان را سالانه ۱۰ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: ازاین میزان ۲۳۰ میلیون دلار متعلق به محصولات تولیدی و صادراتی استان قزوین اعم از آهن و فولاد، کاشی و سرامیک، شیشه، مواد شوینده و محصولات کشاورزی است.

علی رحمانی ادامه داد: ما علاوه بر استقبال از توسعه تعاملات فی مابین، خواهان برگزاری نمایشگاه تخصصی محصولات صادراتی استان در اقلیم کردستان هستیم.

درخواست احداث نمایشگاه دایمی محصولات قزوین در اقلیم کردستان

این هیات تجاری در ادامه برنامه خود، ظهر امروز در اتاق بازرگانی استان حضور پیدا کردند.

در این نشست هم شیخ مصطفی عبدالرحمان، رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان کشور عراق با اشاره به وجود ۷ مرز رسمی و نیمه‌رسمی برای تبادلات تجاری اقلیم با ایران و میزان ۷ میلیارد دلار مبادلات تجاری، خواستار احداث نمایشگاه دایمی محصولات استان قزوین در اقلیم کردستان شد. 

درادامه این جلسه مقررشد، عصر امروز یک تفاهم همکاری مشترک سه جانبه میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین، شرکت نمایشگاه بین‌المللی استان و اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان اقلیم کردستان عراق در راستای رشد و توسعه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و افزایش درآمد فعالین اقتصادی طرفین و همچنین توسعه بازارهای صادراتی برای هر دو کشور و حضور یا برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، در نخستین نمایشگاه تخصصی توانمندی‌های صادراتی استان قزوین منعقد شد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز