خبرگزاری کار ایران

رای نهایی در اجلاس جهانی کمیته میراث یونسکو:

ثبت جهانی «منظر فرهنگی ماسوله» هنوز رد نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۹۱۸

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ثبت جهانی پرونده‌ی «منظر فرهنگی ماسوله» هنوز رد نشده و کمیته میراث جهانی یونسکو در این خصوص تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، ولی جهانی گفت: اگرچه شورای جهانی بافت‌ها و بنا‌های تاریخی موسوم به «ایکوموس» در گزارشی پیشنهاد رد ثبت جهانی منظر فرهنگی ماسوله را به یونسکو ارائه کرده، اما ایکوموس فقط یک تشکل مشورتی است و «کمیته میراث جهانی یونسکو»، تنها مرجع تصمیم گیری و ارایه کننده رای نهایی در این خصوص است.

ولی جهانی افزود: قرار است کمیته میراث جهانی یونسکو از فردا ۲۰ شهریور تا دوم مهرماه در فرآیند برگزاری اجلاس سالانه خود در ریاض عربستان، در کنار بررسی پرونده‌های دیگر، با حضور ۲۱ کشور عضو کنوانسیون میراث جهانی، پرونده ثبت جهانی منظر فرهنگی ماسوله را نیز بررسی و در این باره رای نهایی را صادر کند.

به گفته وی حدود یک ماه پیش، با اعزام هیأتی از وزارت میراث فرهنگی به سازمان یونسکو، رایزنی‌های لازم برای تبیین دوباره شاخص‌های منظر فرهنگی ماسوله و رفع ابهامات انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان اضافه کرد: همچنین نمایندگان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان در اجلاس جهانی میراث جهانی یونسکو که از فردا در ریاض عربستان، آغاز می‌شود، حضور خواهند یافت و کارشناسان یونسکو را در جریان تلاش‌ها برای تحقق شاخص‌های تعیین شده قرار خواهند داد که امیدواریم مجموعه این تلاش‌ها به ثبت جهانی ماسوله بیانجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز