خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

قطعی 7 ساعته برق شهرستان سرباز و اختلال در زندگی شهروندان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۴۹۵

قطعی برق همچنان ادامه دارد

رئیس مجمع سمن‌های شهرستان سرباز از قطعی 7 ساعته برق در این شهرستان و سرگردانی مردم در پی این قطعی خبر داد.

هارون کمال زهی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: از ساعت 5 صبح امروز برق کل شهرستان سرباز قطع شده و ساعت 10 صبح فقط برق ادارات مرکز شهرستان وصل شده و باقی مناطق شهر سرباز و شهرستان تا این لحظه فاقد برق هستند.

کمال زهی عنوان کرد: یک ماه است که برق شهرستان سرباز به صورت مکرر قطع و وصل می‌شود. امروز حتی کار ادارات هم مختل شده و از آنجا که شهرستان سرباز روستایی‌ترین و کوهستانی‌ترین شهرستان کشور محسوب می‌شود و تراکم جمعیتی پراکنده‌ای دارد، مردم با طی کردن مسافت طولانی، برای پیگیری امور اداری به مرکز شهرستان می‌آیند که متاسفانه امروز با قطع برق سرگردان شده‌اند.

کمال زهی عنوان کرد: با قطعی برق خسارت سنگینی به کسبه بازار وارد شده و آزمایشگاه ها هم تعطیل شده‌اند.

وی افزود: اعمال این خاموشی روزانه در شهرستان سرباز به دلیل گرمسیری بودن و دمای هوای بالا، برای مشترکان خانگی و عموم مردم سخت است که این شرایط را قبلا به اطلاع شرکت توزیع برق شهرستان سرباز برای تجدید نظر در خصوص زمان خاموشی‌ها، رسانده‌ایم.

کمال زهی افزود: خبازی‌ها به دلیل قطعی برق تعطیل هستند و مردم نان برای خوردن ندارند. از آنجاییکه آب شرب شهرستان سرباز و پُر شدن منابع ذخیره آب از طریق الکتروپمپ‌های برقی انجام می‌شود زمانی که برق قطع شود کار پمپاژ نیز متوقف می‌شود و شهرستان با کمبود آب مواجه خواهد شد که امیدواریم شرکت توزیع برق با تدبیر ویژه میزان خاموشی شهرستان را تا حد امکان با مدیریت زمان کاهش دهد.

کمال زهی افزود: شرکت توزیع برق دلیل قطعی برق را اصلاح شبکه می‌داند در صورتی که اصلاح شبکه هم باید مدیریت زمان داشته باشد.

وی گفت: از آنجا که سایت‌های شهرستان سرباز فاقد باطری و لوازم خنک کننده هستند با قطع بلافاصله سرویس آنتن دهی هم قطع می‌شود.

مدیر اداره برق شهرستان سرباز هم در ادامه  ایلنا، اظهار داشت: به دنبال ضرورت اصلاح و تعمیر شبکه برق این شهرستان شبکه برق این منطقه امروز یکشنبه نوزدهم شهریور برای ساعاتی خاموش شد.

ولید رسولی اظهار داشت: با توجه به لزوم تعمیر و اصلاح شبکه برق شهرستان سرباز به جهت پایداری هر چه بیشتر شبکه برق، سه فیدر این منطقه به مدت پنج ساعت خاموش شد.

وی ادامه داد: روز گذشته اطلاعیه خاموشی، مناطق تحت تاثیر این تعمیرات در کانال مرجع توزیع برق شهرستان سرباز منتشر شد.

رسولی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شبکه برق این شهرستان پایدار است و مشکلی در شبکه برق این منطقه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رسالت اداره برق شهرستان سرباز خدمت رسانی به مردم است، تصریح کرد: شهروندان گرامی در صورت بروز هر گونه خاموشی یا خسارت وارد شده به شبکه توزیع برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ ثبت و پیگیری کنند.

شهرستان سرباز از مناطق گرمسیری استان سیستان و بلوچستان است که در تابستان دمای هوای بسیار بالایی دارند به گونه‌ای که در برخی روزها دمای هوای شهرستان سرباز در تیر، مرداد و شهریور ( فصل خرما) به بیش از ۵۰ درجه سانتیگراد بالای صفر نیز می‌رسد.

شهرستان سرباز روستایی‌ترین شهرستان کشور است زیرا فقط یک درصد جمعیت آن در شهر کوچک سرباز زندگی می‌کنند و ۹۹ درصد روستانشین هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز