خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

کمبود امکانات مسیر رسیدن به مدال جهانی را دشوار کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۹۶۵

قزوین امکانات اختصاصی سنگنوردی ندارد

سنگ‌نورد قزوینی کمبود و تفاوت امکانات در سطح جهانی را مانع بزرگی در مسیر موفقیت و کسب مدال دانست.

رضا علیپور سنگ‌نورد قزوینی که حضور در این رشته را در 10 سالگی استارت زده و در ادامه به صورت حرفه‌ای آن را دنبال کرده تا در 19 سالگی به عنوان قهرمانی جهان دست یابد، اکنون در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین به گلایه بابت شرایط و امکاناتی که مانع از تداوم موفقیت در این رشته می‌شود پرداخته است: در 19 سالگی در تیم بزرگسالان قهرمان جهان شده و به عنوان استعداد جهانی معرفی شدم و بعد از آن هم مدال‌های مختلف جهانی را کسب کردم.

این قهرمان سنگنوردی استان قزوین ادامه داد: با تمرین‌هایی که دارم آمادگی بدنی من از رقبا بیشتر است اما درحال حاضر امکانات و تکنولوژی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باعث می‌شود در سطح جهانی و المپیک با زحمت کمتر نتیجه بهتری را گرفت و این مساله برای ورزشکاران داخلی صدق نمی‌کند چرا که از این امکانات بی‌بهره هستیم.

این قهرمان ملی عنوان کرد: در حال حاضر در استان فضای مناسبی برای تمرین نداریم، یک دیواره در ورزشگاه 15 هزار نفری است که در فضای باز قرار دارد و مانند خانه‌ای است که سقف و چهار دیواری ندارد؛ تمرین در چنین شرایطی به راحتی امکانپذیر نیست و باد و باران یا گرما اذیت‌کننده است؛ با چنین امکاناتی رسیدن به مدال‌های جهانی صرفا جوهره وجودی ما است و مسئولین برای ما کاری نکردند.

وی ادامه داد: چندین سال است که برای سالن سنگ‌نوردی قول داده‌اند. بارها پیگیری کردیم اما هنوز به سرانجام نرسیده؛ مگر عمر قهرمانی من چقدر است که صبر کنم ساخت یک سالن 10 سال طول بکشد، امسال بازی‌های آسیایی و المپیک را داریم و سالن آماده نشده است.

این قهرمان سنگ‌نوردی استان قزوین اضافه کرد: با طول کشیدن چندین ساله تکمیل یک سالن آیا عمر من و مدال‌های از دست رفته‌ام را می‌توانند پس بدهند؛ قزوین در حوزه امکانات تخصصی بدترین استان است و امکانات اختصاصی برای سنگ‌نوردان ندارد. 

علیپور با بیان اینکه از کشورهای مختلف پیشنهاد داشته، گفت: اگر می‌رفتم قطعا مدال‌های بیشتری کسب می‌کردم اما تنها به خاطر مردم، کشورم و شهدایی که خون‌شان را برای این کشور داده‌اند ماندم.

این قهرمان جهانی سنگنوردی با گلایه از مسوولان اظهار کرد: آن‌ها جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که دوربین‌های بیشتری سمت‌شان باشد، برای همین ما ورزشکاران به چیزی که در حق مان است دیرتر می‌رسیم و مطالبه‌گری هم خیلی به جایی نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: من همه طلاها و مدال‌های جهانی را دارم و در روزنامه‌ها و مجلات جهانی از من نام برده‌اند اما در حال حاضر در روزنامه آرژانتین نوشته می‌شود؛ اینگونه است جهان سوم ابرقهرمان جهان را از صدر جدول به نفر بیستم می‌آورند.

علیپور درباره مسابقات آسیایی گفت: در مسابقات سنگنوردی سرعت با هزارم ثانیه قهرمان جابه‌جا می‌شود و قابل پیش‌بینی نیست اما تمام تلاشم را می‌کنم تا نتیجه بگیرم.

علیپور در هفته گذشته رکورد ملی سنگ‌نوردی سرعت را که پیش از این هم متعلق به خودش بود، ارتقا داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز