خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صمت فارس:

فرآوری علمی مواد معدنی‌ در راستای جلوگیری از خام فروشی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۷۶۷

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به وجود ظرفیت های بالقوه معادن در منطقه بختگان گفت: فرآوری علمی مواد معدنی‌ در راستای جلوگیری از خام فروشی، افزایش ارزش افزوده مواد معدنی و زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی استان است.

به گزارش ایلنا، حمید رضا ایزدی با اشاره به اینکه در جلسه شورای اداری، رفع موانع برخی معادن و صنایع شهرستان بختگان بررسی شد، افزود: وجود منابع عظیم انواع مواد معدنی در استان و همچنین  شناسایی مقدماتی مواد معدنی در سطح شهرستان های استان به عنوان یک مزیت و نقشه راه برای فعالیت های اکتشافی جدید از  جمله شاخص های بخش معدن استان است.

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد ۲۰ واحد فعال صنعتی دارای پروانه بهره ‌برداری با اشتغال ۲۸۱ نفر در شهرستان بختگان درحال فعالیت هستند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: در شهرستان‌بختگان‌تعداد۴۷جواز تاسیس با پیش بینی حدود 17 هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری و بیش از ۹۶۰ نفر اشتغال در زمینه های سایر محصولات کانی غیر فلزی، محصولات لاستیک و پلاستیک، ساخت منسوجات، ساخت فلزات اساسی، ماشین آلات و دستگاه های برقی، سایر فعالیت های خدمات مهندسی، استخراج کانه های فلزی صادر شده است.

ایزدی اضافه کرد: شهرستان بختگان دارای تعداد ۱۹ معدن فعال با ذخیره قطعی۲۸ میلیون تن با اشتغال ۴۷۹ نفر است که دراین شهرستان نیز تعداد ۱۰ فقره پروانه اکتشاف صادرشده است.

وی افزود: شهرستان بختگان دارای تعداد بیش از یکهزار و ۱۳۰ فقره صنوف تولیدی، توزیعی، خدماتی، خدمات فنی همچنین تعداد ۸ اتحادیه و یک اتاق اصناف است.

انواع ماده معدنی شهرستان بختگان شامل دونیت، منگنز، سنگ چینی، کرومیت، سنگ مرمریت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز