خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

فناوری اطلاعات در صنعت تحول ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۲۶۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه فیبر نوری و فناوری اطلاعات در صنعت اثرگذار است، در نسل چهارم صنعت، هوشمندسازی خطوط تولید سرعت و دقت را افزایش می‌دهد و با توسعه فناوری ارتباطات می‌توان تحول در صنعت را هم مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، همزمان با روز ششم هفته دولت، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قزوین حضور پیدا کرد.

در این سفر جشن احیای ۹۲ واحد تولیدی استان در شرکت کنتورسازی برگزار شد.

عیسی زارع‌پور در این مراسم گفت: باید تمام تلاش خود را بکنیم تا رونق را به صنعت بازگردانیم، در گذشته صنایع بزرگی داشتیم که بخشی از آن‌ها به دلایل مختلف خصوصی‌سازی دچار آسیب شدند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امیدواریم کنتورسازی تا پایان دولت بتواند به اهدافی که در گذشته داشت برسد.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم محصول صادر کنیم آن صنعت را تضمین کرده‌ایم، امیدواریم رونق به تولید برگردد و امروز هم خوشحالم شاهد تحقق قول‌های دولت درباره احیای واحدهای راکد هستیم؛ البته زحمت اصلی توسط مدیران واحدها و مدیران استانی صورت می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: همه ملکف هستند که مشکلات و موانع سر راه تولید را برطرف کنند و تولید برمبنای صاردرات تنها چیزی است که می‌تواند کشور را نجات دهد.

وی عنوان کرد: در استان قزوین شاتل و ایرانسل برای توسعه فیبر نوری اقداماتی انجام می‌دهند، امروز توسعه این پروژه ملی در استان قزوین آغاز شد و سرعت نزدیک به ۹۰۰ مگابیت در دانلود و آپلود می‌تواند در این استان تحول ایجاد کند.

زارع‌پور اظهار کرد: برای هوشمندسازی، نیازمند نسل پنجم تلفن همراه هستیم که بدون فیبر امکان‌پذیر نیست، بنابراین فیبرنوری زیرساخت تحول در بخش‌های متنوع و مختلف است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هوشمندسازی در بخش‌های گوناگون مانند صنعت در برنامه هفتم مطرح شده که می‌تواند به افزایش کیفیت تولید و رفاه مردم کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز