خبرگزاری کار ایران

استاندار در پاسخ به ایلنا مطرح کرد؛

جایگاه اقتصادی خراسان رضوی در کشور مناسب است/ سرمایه گذاری ٢٠٠ هزارمیلیارد تومانی در استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۹۰۷

استاندار خراسان رضوی گفت: سال گذشته ٢٠٠ هزار میلیارد تومان در سطح استان سرمایه گذاری انجام شد و برنامه داریم تا امسال نیز با افزایش سرمایه گذاری فضای اقتصاد استان را بهبود ببخشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، یعقوبعلی نظری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رسانه‌ها به شناخت مشکلات مردم کمک می‌کنند و ما را نیز از آن‌ها مطلع می‌سازند و از این حیث دارای اهمیت فراوان است. 

وی با اشاره به اقدامات دو سال گذشته گفت: نباید فراموش کنیم دولت سیزدهم با چه شرایطی آغاز به کار کرد و در خراسان رضوی نیز این وضعیت نابسامان وجود داشت و دولت با ۵۰۰ همت بدهی کشور را تحویل گرفت. 

نظری اظهارداشت: درآمد دولت به ویژه حاصل از فروش نفت در حداقل وضعیت ممکن بود و زیر یک میلیون بشکه صادرات نفت داشتیم. معطلی کشور در موضوع برجام و اصرار بر رابطه با غرب از موضوعات جدی بود که تصمیم گیری را دچار معطلی کرده بود. همچنین ارتباط ضعیف با همسایگان و کشورهای منطقه نیز از دیگر مشکلات بود که دولت سیزدهم سعی بر تقویت آن داشت. 

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: رشد اقتصادی کشور در سال‌های پایانی دولت قبل تقریبا صفر یا گاها منفی بود. تعطیلی مکرر کارخانجات و واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران نیز از موضوعاتی بود که با آن مواجه بودیم. همچنین در آغاز دولت شرایط کرونایی بر کشور حاکم بود. 

وی تصریح کرد: لذا با این تفاسیر باید رشد منفی کشور از وضعیت خود خارج می شد و دولت برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص داشت و این مهم را در دو سال گذشته در دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف دنبال کردیم و امیدواریم با استفاده از زمان هفته دولت جمع بندی خوبی در این زمینه داشته باشیم. 

نظری همچنین بیان کرد: خراسان رضوی با بیش از دو هزار و ۹۰۰ پروژه که در هفته دولت بهره برداری می‌شود و یا شروع می شود رتبه نخست کشور را دارد. افزایش ۳۵۰ مگاواتی برق نیز در سال گذشته اتفاق افتاد و رشد سرمایه گذاری خارجی نیز به میزان ۳ و نیم برابر مدت مشابه سال گذشته در استان صورت گرفته است. احیای بیش از ۳۵۰ کارخانه طی دو سال گذشته نیز از موضوعات قابل توجه در استان بوده است. 

وی افزود: رشد ۴۳ درصدی ترانزیت استان طی دو سال گذشته نیز از موضوعات مهم است. همچنین در خصوص نارضایتی مردمی از وضعیت آسفالت، برنامه سه هزار کیلومتر آسفالت را در پیش بینی کردیم که تاکنون هزارکیلومتر آن انجام شده که این میزان در گذشته حدود ۲۰۰ کیلومتر در سال بود و رشد ۵ برابری آن نشان از توجه ویژه به حوزه زیر ساختی و راه های ارتباطی دارد. همچنین برای نهضت ملی مسکن حدود دویست هزار زمین تامین شده و امیدوارم به زودی وارد اجرای این طرح ها شویم. 

وی در خصوص وضعیت اقتصاد استان و در پاسخ به سئوال ایلنا گفت: برابر اعلام مرکز آمار کشور رشد اقتصادی کشور در سال گذشته حدود ۳.۳ اعلام شد و رشد استان حدود ۴.۴ اعلام شده و یک درصد نسبت به کشور بالاتر بودیم و این موضوع حاکی از این است که فضای کسب‌ و کار در استان مناسب است و در نرخ مشارکت نیز از کشور بالاتر هستیم، سرمایه گذاری به ویژه سرمایه خارجی نقش مهمی دارد و ما بیش از ۲۰۰ همت در سال گذشته سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است و این نشان دهنده این است که حرکت استان رو به رشد است. 

نظری با اشاره به روابط ایران و افغانستان گفت: مسائل مربوط به افغانستان را براساس سیاست وزارت خارجه تنظیم میکنیم و هرآنچه در روابط فعلی اتفاق می افتد نیز براساس سیاست مرکز و وزارت خارجه بوده و ما در استان تابع این سیاست ها هستیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز