خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

دیالیز زوار اربعین بطور ویژه و خارج از نوبت در مراکز کرمانشاه انجام می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۳۷۶

بیمه سلامت مبلغ هدیه اهدا کلیه را پرداخت نمی‌کند

مسئول انجمن بیکاران خاص استان کرمانشاه از ارائه خدمات ویژه به زوار اربعین در بحث دیالیز خبر داد و گفت: مرکز دیالیز نوبهار آماده ارائه خدمات ویژه به زوار دیالیزی است.

حسین بیگلری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه با اشاره به تردد زائران عتبات عالیات از کرمانشاه برای برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین و لزوم ارائه خدمات ویژه به آنها گفت: با بازدیدی که به همراه نامداری مسئول ستاد اربعین استان از مرکز دیالیز نوبهار داشتیم، توافقات لازم برای ارائه خدمات دیالیز به بیماران دیالیزی زوار اربعین انجام گرفت. 

وی با توجه به وجود ۱۸ دستگاه دیالیز در این مرکز جهت ارایه خدمات به بیماران دیالیزی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۸ دستگاه دیالیز در مرکز نوبهار وجود دارد و به رغم اینکه با همین تعداد نیز می‌توان خدمات ویژه‌ای به بیماران ارائه کرد، اما می‌توان با کمک مسئولان استان تعداد این دستگاه‌ها را افزایش داد.

بیگلری تاکید کرد: در حال حاضر ۴ تخت دیگر در این مرکز وجود دارد که نیاز به ۴ دستگاه دیالیز دارد و همچنین کمبود سرم های نمکی که لازمه کار دیالیز است به چشم می‌خورد  که از استاندار تقاضامندیم به این مرکز توجه ویژه‌ای داشته باشد زیرا برای ارائه بهترین خدمات به زوار اربعین افزایش تعداد دستگاه‌های دیالیز باید مورد توجه قرار گیرد تا به صورت شبانه روزی در خدمت زوار باشد.

وی تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی در خصوص ارایه خدمات به بیماران دیالیزی راهی عتبات عالیات، چندین بنر توسط انجمن بیماران خاص استان و شهرداری کرمانشاه در مرز خسروی، مرکز استان و مسیرهای تردد زوار اربعین نصب شده است تا بیماران بتوانند از وجود این مرکز اطلاع داشته باشند.

مسئول انجمن بیماران خاص استان در بخش دیگری از این گفت وگو به افزایش تعداد بیماری‌های خاص به ۱۰۸ مورد اشاره کرد و گفت: این امر کار بسیار خوبی بود که در سال گذشته از طرف دولت انجام گرفت اما متاسفانه ادامه پیدا نکرد و در این مورد تا کنون هیچ مبلغی در این زمینه به  بیماران خاص پرداخت نشده است.

بیمه سلامت هدیه اهدا کنندگان کلیه را پرداخت نمی‌کند

وی ادامه داد: در بحث تکمیل ایثار در زمینه اهدا کنندگان کلیه بود، که در سال گذشته 50 پیوند کلیه در استان انجام گرفت، که با توجه به توافقات بعمل آمد دولت مبلغ هدیه اهدا را از یک میلیون تومان به 5۰ میلیون تومان افزایش داد و بیمه سلامت را مسئول پرداخت این هدیه معرفی کرد اما متاسفانه سازمان بیمه سلامت معتقد است که این سازمان مسئول حمایت از  بیماران خاص است و اهدا کنندگان کلیه جزو بیمار محسوب نمی‌شوند بنابراین نمی‌توان مبلغی به آنها پرداخت کرد.

مسوول انجمن بیماران خاص استان تاکید کرد: با وجود اینکه قبول داریم اهدا کنندگان به عنوان بیمار خاص محسوب نمی‌شوند اما، پرداخت هدیه به اهدا کنندگان مصوبه دولت است و سازمان بیمه سلامت مسئول این کار است و باید این سازمان به مصوبه دولت عمل کند.

وی گفت: از دولت تقاضامندیم که بودجه لازم برای پرداخت به اهدا کنندگان را مانند سابق به انجمن بیماران خاص واگذار کند که در گذشته بدون هیچ مشکلی این مبالغ از سوی انجمن به اهدا کنندگان کلیه پرداخت می‌شد. 

وی ادامه داد: این روند و عدم پرداخت مبلغ هدیه به اهداکنندگان از سوی بیمه سلامت باعث می‌شود که اهداکنندگان رغبتی به اهدا کلیه نداشته باشند و همین امر باعث می‌شود تعداد بیماران دیالیزی افزایش پیدا کند و هزینه های دولت نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز