خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

قدردانی اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر قزوین از وزیر ارشاد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۲۲۰

جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر استان قزوین با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: خوشحالیم که تجربه دوران حضور "محمدحسین فائزی" مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین فارغ از دلمردگی ها و بغض های فراوان مانده در گلوی فرزندان باسابقه فرهنگ، هنر و رسانه قزوین، با همدلی ارزشمند شما و دیگر مدیران ارزنده فرهنگی و سیاسی استان ختم به خیر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه، فرهنگ و هنر با صدور بیانیه که یک نسخه آن به خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین ارسال شده است، آمده است:

"جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی

وزیر ارجمند فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و احترام

در طلایه سومین سال فعالیت دولت محترم و مردمی جناب آقای رییسی به عنوان جمعی از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه فعال در استان قزوین، زادگاه رییس جمهور مکتبی شهید رجایی ضمن گرامیداشت هفته دولت و پاسداشت شهادت آن بزرگوار و همرزم انقلابی اش شهید باهنر درباره رخدادهای اخیر مرتبط با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مواردی را جهت تنویر افکار عمومی و استحضار جنابعالی بیان می داریم:

1- ایجاد تغییر در مدیریت ارشد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با عنایت به تحولات، تنش‌ها و بی تدبیرهای متعددی در یک سال ونیم گذشته خواسته بخش عمده‌ای از هنرمندان، اصحاب فرهنگ و رسانه استان قزوین در صنوف و رشته‌های مختلف بود که به مناسبت های مختلف در محضر شما و مقامات عالی وزارت فرهنگ و ارشاد، استاندار، امام جمعه و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بیان و تکرار شده بود. اینک در آستانه هفته دولت پایان ماموریت ایشان نویدبخش تحول، دگرگونی و ایجاد فضایی توام با همدلی، مهربانی و مشارکت برای اعتلای فرهنگ و هنر این دیار هنرپرور و فرهنگ ساز گشته است. مراتب سپاس و قدردانی خود را از حسن تدبیر شما در این فرآیند اعلام می نماییم و خوشحالیم که تجربه دوران حضور ایشان فارغ از دلمردگی ها و بغض های فراوان مانده در گلوی فرزندان باسابقه فرهنگ، هنر و رسانه قزوین، با همدلی ارزشمند شما و دیگر مدیران ارزنده فرهنگی و سیاسی استان ختم به خیر شد.

2- خانواده فرهنگ و هنراستان قزوین در بیش از 26 سال از استان شدن این خطه، مدیران مختلفی با گرایشات سیاسی متنوع به خود دیده است، اما اکثریت قاطع آنان فارغ از هویت سیاسی خود برای اعتلای فرهنگ و هنر و همبستگی و بهره مندی از توانمندی عظیم جامعه هنری و فرهنگی قزوین با تدبیری مثال زدنی عمل کرده و کارنامه ای قابل دفاع به یادگار گذاشته اند. در دوره جدید هم با عنایت به شعار دولت مردمی و انقلابی آقای رئیسی انتظار تداوم این رویه با احترام به تنوع سلایق مخاطبان عملکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین وجود داشت اما متاسفانه تنگ نظری ها و انحصارگرایی های بیشمار، برخوردهای قضایی و عاری از تدبیر، انحلال غیرقانونی انجمن های باسابقه هنری و فرهنگی، ایراد تهمت و انگ‌های سیاسی و ایدئولوژیک به هنرمندان، پرداخت اعتبارات به موسسات و افراد همسو با گرایش مدیریت پیشین، تخریب بی‌برنامه تنها مجتمع فرهنگی قزوین، واگذاری غیرمنطقی فضاهای فرهنگی و هنری به دیگر نهادها و اشخاص و ... باعث شد تا شیرینی آغاز فعالیت دولت مردمی آقای رئیسی در استان قزوین به کام هنرمندان این دیار تلخ شود. امیدوارم با حمایت شما شاهد بازگشت فضای هنری و فرهنگی استان به مدار همدلی و رونق باشیم.

3- اینک که در آستانه تغییری مهم در راس نهاد متولی فرهنگ و ارشاد در قزوین هستیم رجای واثق داریم با تدبیر ارزنده شما، امام جمعه محترم، استاندار معزز و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، ضمن دلجویی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ قزوین، توقف رویه های ناصواب پیشین و بسترسازی برای همبستگی بیش از پیش در خانواده بزرگ فرهنگ و هنر این دیار با انتخاب مدیری شایسته شاهد تحولی ارزنده توام با کارایی و اثربخشی مناسب خواهیم بود و آمادگی خود را برای همراهی با مدیریت جدید این نهاد و تحقق این آرمان اعلام می نماییم.

به امید روزهای بهتر برای فرهنگ و هنر قزوین، دیار مینودری ایران"

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز