خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد استان خبر داد؛

پرداخت بیش ا زسه میلیارد تسهیلات اشتغال درحوزه فرهنگ و هنر قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۰۸۹

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از پرداخت سه و نیم میلیارد تومان وام مستقل و پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: در راستای تحقق شعار سال و ایجاد اشتغال برای جوانان و حمایت از کسب و کارهای فرهنگی و هنری، وام مستقل و پشتیبان مشاغل خانگی در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه به متقاضیان این حوزه با شرایط اعلامی، ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: تاکنون با همکاری تشکل‌های صنفی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه استان برای شهرستان البرز ۵ وام مستقل و ۸ وام پشتیبان جمعا به میزان ۸۰۰ میلیون تومان،  آبیک ۳ وام مستقل و 1 وام پشتیبان جمعا به میزان ۱۷۰ میلیون تومان، تاکستان ۱ وام مستقل و ۲ وام پشتیبان جمعا به میزان ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

وی ادامه داد: در آوج ۲۸ وام مستقل به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، قزوین  جمعا به میزان ۸۰۰ میلیون تومان و در کل استان  تسهیلات مشاغل خانگی حوزه فرهنگ و هنر و رسانه معادل سه و نیم میلیارد تومان اختصاص یافته و جهت دریافت به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین و بانک های عامل استان معرفی شده‌اند.

این مسئول اظهار کرد: حوزه فرهنگ و هنر و رسانه به دلیل ماهیت جمعی که دارند، از حوزه هایی بودند که متحمل ضرر و زیان‌های زیادی از بابت شیوع ویروس کرونا شدند و از همین روی، اعطای تسهیلات مشاغل خانگی با بهره کم، می‌تواند بخشی از این ضرر و زیان‌ها را جبران کند.

وی تصریح کرد: کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین می‌شود که تسهیلات حمایتی مذکور در 2 قالب مشاغل خانگی مستقل و مشاغل خانگی پشتیبان به متقاضیان پرداخت می‌شود.

اسماعیلی گفت: از تمهیداتی که دولت در سال 1400 در نظر گرفته، تمرکز حمایت‌ها در حوزه  وام پشتیبان است؛ زیرا در این قالب، اشخاص برای ایجاد شغل خانگی مصوب، ضمن داشتن سابقه فعالیت در زمینه مرتبط، چندین نفر را به‌عنوان افراد تحت پوشش شاغل، مورد حمایت قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز