خبرگزاری کار ایران

نماینده کهگیلویه و بویر احمد در شورای عالی استان‌ها:

سدهای کوثر و چم‌شیر، نفع چندانی برای مردم استان ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۶۷۶

عضو شورای عالی استان‌ها گفت: سدهای کوثر و چم‌شیر در خروجی استان قرار گرفته و چندان نفعی برای مردم کهگیلویه و بویراحمد ندارند.

به گزارش ایلنا، حبیب‌الله عاملی مقدم با اشاره به وجود دو سد کوثر و چم‌شیر در این استان گفت: سدهای کوثر و چم‌شیر در خروجی استان قرار گرفته و چندان نفعی برای مردم کهگیلویه و بویر احمد ندارند.

وی افزود: در واقع این دو سد برای آب شرب و کشاورزی استان‌های دیگر کاربرد دارند و این را هم تأکید کنم که ما ناراحت نیستیم هموطنان دیگر ما از آب این سدها استفاده کنند چرا که همه متعلق به یک آب و خاک هستیم.

عضو شورای عالی استان‌ها اظهار داشت: اما باید توجه کنیم که در بالا دست سد هم بسیاری از زمین‌ها زیر آب رفته و عملاً کشاورزی و دامداری مردم را دچار مشکل کرده است. دامداری که عمده شغل مردم استان است دچار معضل جدی شده و زمین‌هایی هم که در اطراف سد هستند، اجازه برداشت آب از پشت سد را ندارند.

عاملی مقدم با بیان اینکه در حق مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ظلم شده است، خاطرنشان کرد: زمین‌های بسیار مرغوب که قابل کشاورزی هستند در کهگیلویه و بویراحمد فراوان است اما به آب نیاز دارند و خواهش بنده از مسئولان وزارت نیرو این است که نه فقط در استان ما بلکه در همه ایران تدبیری اندیشیده شود تا مردم و کشاورزان و دامداران، متضرر نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز