خبرگزاری کار ایران

سفیر کشور کنیا در ایران:

اراک شهری زیبا و مطمئن برای مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۳۵۴

سفیر کشور کنیا در ایران با بیان اینکه اراک از نظر صنعتی شهری زیبا و مطمئن برای افزایش مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری است، گفت: مطمئن هستم سفر به استان مرکزی و ملاقات با استاندار این استان پرفایده است، زیرا سفیر اوگاندا مرا تشویق کرد تا از اراک به خاطر زیبایی و صنایع آن دیدن کنم.

به گزارش ایلنا، جاشوا گاتیمو آگوتا در دیدار با استاندار مرکزی به ظرفیت‌های صنعتی ایران اشاره کرده و افزود: در سفر رئیس جمهور ایران به کشور کنیا، شرکت‌های ایرانی موفق بسیاری معرفی شدند و از آنها دعوت شد تا در کشور کنیا به عنوان کشور هدف سرمایه‌گذاری کنند.

وی ادامه داد: پیرو سفر رئیس جمهور ایران به کنیا و ملاقات با رئیس جمهور کنیا، تفاهم‌نامه کشاورزی و صنعتی بین 2 کشور به امضا رسیده است. همچنین در ملاقات رئیس جمهورهای 2 کشور، اصرار بر این است تا مراودات با ایران افزایش یابد.

سفیر کشور کنیا در ایران اظهار داشت: در سال‌های اخیر روابط 2 کشور ایران و کنیا از نظر اقتصادی و صنعتی، رشد قوی نداشته است. اما با سفر رئیس جمهور ایران به کشور کنیا این اطمینان داده می‌شود که این زمینه تغییر کند و در حوزه‌های اقتصادی و صنعتی روابط خوبی بین 2 کشور حاصل شود.

آگوتا تصریح کرد: کشور کنیا از نظر موقعیت جغرافیایی دسترسی به کشورهای شرقی آفریقا را فراهم می‌کند. در واقع این کشور به عنوان قطب دروازه شرق آفریقا است، بنابراین با ورود به کنیا می‌توان به سایر مناطق آفریقا نیز دسترسی داشت.

وی با اشاره به اینکه کشور کنیا منطقه خوبی برای سرمایه‌گذاری به دلیل دسترسی به بندر مواسا است، بیان داشت: با سفر معاون وزیر کشور کنیا به کشور ایران و دیدار با مدیران اتاق بازرگانی ایران، سطح مراودات تجاری و اقتصادی بین 2 کشور افزایش پیدا می‌کند.

سفیر کشور کنیا در ایران تأکید کرد: کنیا امتیازاتی را برای سرمایه‌گذاری ایرانیان در تأمین مسکن برای مردم کنیا داده و این سرمایه‌گذاری موجب ایجاد اشتغال شده است. این فرایند از نظر روابط اقتصادی نیز برای 2 کشور مفید است.

آگوتا با اعلام این موضوع که شرکت‌های راه‌سازی ایرانی در کنیا سرمایه‌گذاری کرده‌اند، ابراز داشت: به قدری این شرکت‌ها عالی کار می‌کنند که مورد رضایت دولت و مردم قرار دارند، زیرا بر اساس قرارداد سر وقت کار می‌کنند و قرارداد آنها تمدید نمی‌شود.

وی به زمینه‌های تجاری در خصوص محصولات کشاورزی کشور کنیا اشاره داشته و اضافه کرد: یکی از محصولاتی که کشور کنیا اصرار به روابط تجاری با ایران دارد، محصولات کشاورزی از جمله قهوه و میوه‌های استوایی است.

سفیر کشور کنیا در ایران در پاسخ به پیشنهاد استاندار مرکزی برای سفر فعالان اقتصادی کشور کنیا به کشور ایران و نیز برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای، گفت: من موافق این پیشنهاد هستم و از این ایده شما استقبال می‌کنم و مورد تأیید است.

آگوتا افزود: جمهوری کنیا رتبه 47 در میان کشورهای بزرگ دنیا را داراست و در شرق آفریقا واقع شده است. این کشور با 8 استان، 50 میلیون نفر جمعیت دارد. کنیا با تانزانیا، اوگاندا، سودان جنوبی، اتیوپی و سومالی همسایه است و دسترسی مستقیمی به اقیانوس هند دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز