خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همدان:

سال گذشته 120 تن کود یارانه‌ای در استان توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۲۹۴

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در سال ۱۴۰۱ با تأمین ۱۲۰ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در استان گام مؤثری برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

به گزارش ایلنا از همدان، بهروز الیاسی در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش بی‌نظیر تغذیه گیاهی در سال ۱۴۰۱ و تأثیر آن در تولید محصولات کشاورزی استان به ویژه محصولات اساسی همچون گندم، جو اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ با تأمین ۱۲۰ هزار تن انواع کودهای یارانه‌ای در استان گام مؤثری برای تولید کمی و کیفی محصولات کشاورزی برداشته شد.

وی افزود: همچنین در راستای تغذیه گیاهی مناسب و بهینه، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۸ هزار تن کودهای فسفاته و پتاسه بیشتری توسط کشاورزان عزیز همدان در مزارع و باغات مصرف شد.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با اشاره به گزارش سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر افزایش تولید محصول گندم و جو در سال زراعی ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ گفت: علی‌رغم کاهش میزان بارندگی و نزولات جوی در استان، خوشبختانه با تغذیه مناسب، شاهد افزایش ۱۳ درصدی تولید محصول استراتژیک گندم و همچنین رشد ۱۸ درصدی محصول جو نسبت به سال زراعی ۱۴۰۰ در استان همدان بودیم.

الیاسی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین روش‌های رسیدن به خودکفایی در محصولات اساسی را تغذیه گیاهی مناسب بوده که موجب افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی می‌شود همچنین تلاش مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی این است که کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت‌های استان به موقع تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز