خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

طرح آبیاری هوشمند ۲۷ مزرعه کشور اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۰۴۱

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح آبیاری هوشمند با هدف ورود علم به بخش کشاورزی و افزایش بهره وری در ۲۷ مزرعه کشور درحال اجرایی شدن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، صفدر نیازی شهرکی عصر یکشنبه در شورای هماهنگی آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان برای آبیاری هوشمند کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در آبیاری هوشمند گیاهان بر اساس نیاز موجود، اقلیم و نوع گیاهان از منابع آبی استفاده می‌کنند و بر اساس آن بهره وری افزایش پیدا می‌کند.

این مسئول ادامه داد: امروز واحدهای آب و خاک باید در کنار واحدهای به نژادی و به زراعی کنار یکدیگر بیایند تا بتوانیم بهره وری تولید را افزایش دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: مقام معظم رهبری بیش از ۷۰ مرتبه بر امنیت غذایی و بهره برداری آب و خاک تاکید داشته است که نشان از اهمین این حوزه در حفظ امنیت غذایی دارد.

نیازی شهرکی بر جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی نیازمند یک اقدام فقهی هستیم تا نسبت به قانون ارث تصمیمات تازه‌ای اتخاذ شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه با ۳.۵ درصد سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی نمی‌توان ۱۲ درصد تولید ناخالص ملی داشت، گفت: وقتی بارش نسبت به سال قبل کاهش داشته و چالش‌های ما هرساله بیشتر می‌شود، باید چاره اندیشی کرد. واقعیت اینجاست که هر سال با کمبود منابع آبی روبرو هستیم و این نیازمند تدابیر علمی و ابتکار فنی است.

صفدر نیازی شهرکی خاطرنشان کرد: اگر جهاد کشاورزی کوتاهی کند و یا کشاورز و یا مدیر در نهایت این نظام و انقلاب است که آسیب می‌بیند و همه باید خودمان را عضو یک کشتی بدانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز