خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان خبر داد؛

نیاز بیش از ۱۲۰۰ روستای خراسان رضوی به اجرای پروژه‌های آبرسانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۹۴۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی از انعقاد دو قرارداد با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در این استان خبر داد و گفت: ۱۲۰۰ روستای استان نیازمند پروژه‌های آبرسانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، حسین امامی با بیان اینکه برخی از این روستاها از آب شرب پایدار غیر برخوردار و یا با تنش و قطع آب مواجه هستند گفت: برنامه داریم طی یک بازده زمانی ۲ ساله روستاهای غیر برخوردار استان را به شرایط آب شرب پایدار برسانیم و در فاز بعدی روستاهایی که با قطع و یا تنش آبی مواجه هستند پروژه‌هایی را از جمله حفر چاه یا احداث مخزن و یا اصلاح شبکه‌های آبرسانی هم به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء خوبی را در تامین آب شرب استان داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی اعتبار انجام شده در این دو قرارداد را بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بیش از ۵۵ درصد در قرارداد اولیه در اجرای پروژه ها پیشرفت فیزیکی انجام شده است.

وی همچنین گفت: در حال حاضر در حوزه روستاهای استان بیش از ۴۰۰ پروژه دردست اجرا است و هدف ما بر این است که در دولت سیزدهم بتوانیم بحث آبرسانی به روستاها را در استان به نقطه مطلوبی برسانیم.

امامی هچنین از اجرای طرح هوشمندسازی شبکه‌های آبرسانی در استان خبر داد و گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که بخشی از آن در حال اجرا است.

وی هدف از اجرای این طرح را بحث مدیریت و پایداری شبکه‌های آبرسانی از مرکز استان و همچنین تعداد روستاهای تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان را ۳ هزار روستا اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۲۰۰ روستا با تنش آبی و جز روستاهای غیر برخوردار به لحاظ شرایط پایداری آب هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی از انعقاد تفاهم‌نامه با خیر آب رسان کشوری حاج اکبر ابراهیمی در استان خبر داد و اظهار داشت: تا پایان امسال ۵۸۰ پروژه آبرسانی توسط این خیر در نقاط مختلف استان اجرا و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۵۰ پروژه توسط این خیر اجرا شده است.

وی همچنین ادامه داد: این خیر علاوه بر این تعداد پروژه ۳۰۰ پروژه دیگر نیز را قبلاً در روستاهای استان اجرا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز