خبرگزاری کار ایران

یک مسئول مطرح کرد؛

۳۸۶ روستای خراسان رضوی در وضعیت قرمز تنش آبی قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۰۱۹۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط موجود ۳۰۷ هزار و ۸۱۶ نفر معادل ۹۹ هزار و ۳۵۴ خانوار در استان، تحت پوشش آبرسانی سیار قرار دارند.

به گزارش ایلنا از مشهد، ابراهیم علوی درخصوص وضعیت آبرسانی در خراسان رضوی طی سال گذشته اظهار کرد: آب استان از طریق ۱۳۸۵ حلقه چاه، ۷۰ رشته قنات، ۲۰۰ دهنه چشمه و ۳ سد (سد تبارک قوچان، سد زاوین کلات، سد دوستی مشهد) تامین می‌شود. طی سال گذشته ۳۲۱ میلیون متر مکعب آب در استان تولید و ۲۰۸ میلیون مترمکعب مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی با اشاره به مقابله با کم آبی و حفر چاه جدید در خراسان رضوی افزود: برای تامین آب در سال گذشته ۷۱ حلقه چاه جدید در استان حفر و تجهیز شد. همچنین ۱۰۸ کیلومتر خط انتقال روستایی و ۶ کیلومتر خط انتقال شهری در این مدت توسعه یافته است.

وی با اشاره به سرانه مصرف در استان افزود: سرانه تولید آب در استان ۲۷۵ لیتر درشبانه روز به ازای هر نفر و سرانه مصرف ۱۷۹ لیتر در شبانه روز است. به ازای هر نفر تعداد کل روستاهای دارای آبرسانی سیار در استان ۶۵۴ روستا است، که در سال جاری ۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کند.

علوی درباره وضعیت فرسودگی شبکه انتقال در خراسان رضوی و اصلاح آن طی سال قبل بیان کرد: بیش از ۳۸ درصد شبکه انتقال آب در استان فرسوده است که در این رابطه بیش از ۲۶۰ کیلومتر اصلاح شبکه انتقال آب صورت گرفت و در سال ۱۴۰۲ اصلاح ۱۲۷ کیلومتر از شبکه در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی درباره وضعیت شهرهای داری تنش آبی در خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۳۰ شهر استان با جمعیتی برابر یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۷۰ نفر در وضعیت بحرانی دارد. وضعیت ۶ شهر قرمز، ۱۴ شهر نارنجی و ۱۰ شهر مشکل کیفی داشته یا زرد است.

وی درباره تعداد روستاهای داری تنش آبی در استان بیان کرد: در استان ۹۹۲ روستا با جمعیتی معادل ۶۰۱ هزار و ۴۳۴ نفر در وضعیت بحرانی و در قالب ۱۴۳ مجتمع و ۱۷۳ تک آبادی است. از ۹۹۲ روستا ۳۸۶ وضعیت قرمز، ۳۰۰ روستا وضعیت نارنجی و ۳۰۶ روستا وضعیت زرد دارند.

علوی تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط موجود ۳۰۷ هزار و ۸۱۶ نفر معادل ۹۹ هزار و ۳۵۴ خانوار در استان تحت پوشش آبرسانی سیار قرار دارند. همچنین ۲۴ درصد جمعیت روستایی تحت پوشش آبرسانی سیار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: جمعیت شهرهای قرمز استان معادل ۹۱۹ هزار و ۷۰۹ نفر و جمعیت ۳۸۶ روستای قرمز معادل ۱۹۶ هزار و ۱۳ نفر است.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز