خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای فارس مطرح کرد؛

از وقوع بحران آب در استان جلوگیری کردیم/ تابستان امسال را با رضایت نسبی پشت سر گذاشتیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۷۸۶

مدیرعامل آبفای استان فارس گفت: سال گذشته نقاط بسیاری از استان با کمبود و تنش آب مواجه شدند اما از وقوع بحران جلوگیری شد.

به گزارش ایلنا، علی جان صادق‌پور امروز ۲۲ مرداد در سلسله نشست‌های مدیران پاسخگو افزود: سد رودبال برای آبرسانی ۸ شهر استان و ۵۰ روستا احداث شده است که در اثر خشکسالی تیرماه از دسترس خارج شد و اگر برنامه ریزی مدونی انجام نشده بود با فاجعه مواجه می‌شدیم.

وی با اشاره به اینکه تنوع اقلیمی و شرایط خاص آب هوایی باعث شده تا فعالیت‌های زیادی در زمینه آب و فاضلاب شکل گیرد، ادامه داد: از هم اکنون برای تابستان ۱۴۰۳ در حال برنامه ریزی و آمادگی بیشتر هستیم.

صادق‌پور با بیان اینکه بیش از ۴هزار روستا و بیش از ۱۲۰ شهر تحت پوشش آبفای استان قرار دارد، گفت: از دسترس خارج شدن سد رودبال مشکلات زیادی را برای چند شهرستان به وجود آورد اما توانستیم علاوه بر رفع مشکلات این سد، آبرسانی را برای نقاطی از شهر فسا، داراب و حاجی آباد تکمیل‌تر کنیم.

وی افزود: ۱۶۲ حلقه چاه در طول سال ۱۴۰۱ و چندماه اول سال ۱۴۰۲ حفر، کف‌شکنی و مهندسی مجدد شدند و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال بازسازی و توسعه و اجرای آن در حوزه آب استان در مدار قرار گرفت.

مدیرعامل آبفای فارس فزود: در طول این مدت۳۰ هزار متر مکعب مخزن جدید احداث شد، اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت شرکت آبفا قرار داشت و بعد از آن اجرای پروژه‌های جدید در دستور کار قرار گرفتند.

وی گفت: اعتبارات ۱۴۰۱ در اعتبارات تنش نسبت به ۱۴۰۰.۵ برابر تامین شد تا مقابله با هرگونه مشکلات احتمالی را داشته باشیم.

مدیرعامل آبفای فارس تصریح کرد: در حالی در انتهای نیمه دوم‌تابستان ۱۴۰۲ قرار داریم که توانسته ایم‌بیشتر مشکلات را مدیریت و حداقل‌ها را فراهم‌کنیم و رضایت مندی نسبی حاصل شود.

صادق‌پور با بیان اینکه به مناسبت‌های هفته دولت و دهه فجر امسال پروژه‌های قابل توجهی برای افتتاح داریم، یادآور شد: پروژه‌های هفته دولت از فروردین رصد شدند و طبق آخرین برآورد پیش بینی می‌شود به مناسبت هفته دولت ۲۶ شهر، ۲۱۹ روستا و ۸۰۰ هزار نفر از نعمت آب در استان منتفع می‌شوند.

صادق‌پور ادامه داد: ۵ پروژه فاضلابی آماده افتتاح داریم دو مورد آن در شهرها و ۳ مورد آن در روستاها بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه‌های فاضلابی استان در نظر گرفته شده که در هفته دولت افتتاح خواهدشد.

مدیرعامل آبفای استان اضافه کرد: عملیات ۱۵۵ کیلومتر خط انتقال و ۱۰هزار و۶۹۰ احداث تصفیه خانه را داشته ایم.

وی گفت: کل مصوبات سفر دور اول ریاست جمهوری به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی شده است و عمدتا در حال بهره برداری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز