خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

فعالیت ۸۵۳ سازمان مردم نهاد در استان یزد/ نقش اثرگذار سمن ها در افزایش مشارکت در انتخابات

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۷۸۳

رئیس شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان از فعالیت ۸۵۳ سازمان مردم نهاد در سطح استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، علی اکبر عزیزی در نشست تشکل‌های مردم نهاد استان یزد با اشاره به ۲۲ مردادماه سالروز تشکل‌های مردمی و اغاز هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی گفت: در حال حاضر تعداد کل سمن‌هایی که از استانداری کسب مجوز کردند به ۲۱۱ تشکل میرسد و ۵ تشکل ارتقای کشوری پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد تشکل‌هایی که از فرمانداری یزد کسب مجوز نکرده و فعالیت شهرستانی دارند ۲۰۹ تشکل و در مجموع ۴۲۵ تشکل دارای مجوز از این دو نهاد هستند.

رئیس شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان افزود: همچنین تعداد ۱۰۶ سازمان مردم نهاد از ورزش و جوانان، ۲۱۱ سازمان از بهزیستی و ۱۱۱ سازمان از نیروی انتظامی مجوز کسب کردند.

عزیزی در بخش دیگری از سخنانش از صدور سه مورد پروانه تاسیس و یک مورد نمایندگی در سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: دقت نظر ویژه‌ای در صدور مجوزها داریم و تلاش داریم به سازمان‌هایی مجوز بدهیم که هم در راستای فعالیت تعیین شده حرکت می‌کنند و هم در حوزه فعالیت‌های مردمی موثر باشند.

وی با اشاره به فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف سلامت، فرهنگی، اجتماعی، علم و فناوری، زنان، کودکان، مذهبی، فقرزدایی و فعالیت‌های خبری و خیرخواهانه ابراز داشت: سطح فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در سطوح شهرستانی، استانی، ملی، منطقه‌ای و جهانی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان در ۱۱ اسفندماه سال جاری گفت: تشکل‌های مردم نهاد در این زمینه نفش ارزنده‌ای داشته و با توجه به نفوذ خود در بدنه مردم می‌توانند موجبات اعتماد افزایی به نظام و افزایش مشارکت مردم در این رویداد بزرگ کشور را فراهم کنند

وی تصریح کرد: امسال در اتفاقی بی‌سابقه رهبر معظم انقلاب به طور زود هنگام موضوع انتخابات را مطرح کردند و بر چهار مبحث سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت تاکید داشتند و این نقش شما را در زمینه مشارکت سنگین می‌کند.

رئیس شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان، انتخابات را تجلی جمهوریت نظام دانست و اظهار داشت: همیشه مردم تعیین کننده تکلیف نظام در عرصه انتخابات بودند و دشمن نیز مثل سنوات گذشته، همه تلاش خود را برای ناامیدی مردم به کار بسته است البته مردم همیشه هوشیارانه پای کار نظام ایستادند و این بار نیز دشمنان را مایوس خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز