خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان خبر داد؛

پیش ثبت‌نام ۲۵۷ نفر برای انتخابات مجلس در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۲۷۲

ردیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از پیش ثبت نام ۲۵۷ نفر در استان برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، علی شعبانی با اشاره به شروع مرحله "پیش ثبت نام" دوازدهمین دوره انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد، گفت: در روز اول ۱۳۳ نفر و در روز دوم ۱۲۴ نفر در استان ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: در مجموع تا پایان روز گذشته(۱۷ مرداد) و در دو روز ابتدایی پیش ثبت نام‌ از داوطلبین، ۲۵۷ نفر در استان در مرحله پیش ثبت نام انتخابات مجلس شرکت کرده‌اند.

شعبانی با بیان اینکه مرحله "پیش ثبت‌نام" انتخابات برای اولین بار در کشور اجرایی می‌شود، گفت: در دوره‌های گذشته همه افراد در یک مرحله ثبت نام کرده و در یک مرحله صلاحیت یا عدم صلاحیت آنها بررسی و اعلام می‌شد و همین روند موجب افزایش آمار "رد صلاحیت‌ها" شده بود، چرا که عمده کاندیداها به دلیل نداشتن یا نقص مدارک عدم احراز صلاحیت می شدند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: بر همین اساس در این دوره انتخابات، یک مرحله "پیش ثبت نام" لحاظ شده و افراد باید در این مرحله مدارک مورد نیاز از جمله مدارک هویتی، وضعیت خدمت وظیفه، مدارک تحصیلی و ... را در سامانه http://www.keshvar.moi.ir  بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه پیش ثبت نام از داوطلبین انتخابات مجلس تا ۲۲ مرداد ادامه دارد، افزود: پس از پایان مرحله پیش ثبت نام، مدارک کاندیداها توسط سازمان ها و وزارتخانه های مربوطه بررسی شده و در صورتی که تمام مدارک کامل بوده و افراد محکومیت کیفری موثر نداشته باشند، گواهی تاییدیه برای آنها در سامانه بارگذاری می شود.

شعبانی گفت: با انجام مرحله پیش ثبت نام، افرادی که شرایط لازم برای شرکت در انتخابات را دارند، غربالگری شده و می‌توانند در مرحله ثبت نام نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ۲۷ مهر آغاز می شود، شرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه با دعوت از نخبگان استان برای شرکت در انتخابات مجلس، گفت: نیاز است نخبگان استان در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... که احساس می کنند از دانش و تجربه و سابقه خوبی برخوردارند، پای کار آمده و در این انتخابات مشارکت فعال داشته باشند تا هم به استان کرمانشاه کمک کرده و هم نقش موثری در پیشرفت و توسعه کشور داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز