خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات استان:

مبارزه با آفت مگس زیتون در ۷۶۰ هکتار از باغات قزوین انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۶۶۸

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات مبارزه با آفت مگس میوه زیتون در باغات منطقه طارم سفلی از توابع این استان در سطح ۷۶۰ هکتار از باغات انجام شده و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا، یوسف درخشان با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌شود این عملیات در سطح ۱۵۰۰ هکتار از این باغات انجام شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: در هفته‌های گذشته در اثر کاهش دما و افزایش رطوبت شاهد افزایش تراکم جمعیت این آفت در باغات زیتون بوده‌ایم که نیاز است باغداران نسبت به مبارزه با این آفت در باغات اهتمام داشته باشند.

درخشان یادآور شد: باغاتی که به صورت عمومی و یکپارجه در کل روستا عملیات مبارزه انجام شود می‌توانند تجهیزات شامل کارت زرد، پروتئین و سمپاش را بصورت یارانه‌ای از مرکز جهاد کشاورزی مربوطه دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر عملیات مبارزه با آفت مگس زیتون در باغات روستای سیاهپوش با مشارکت باغداران بصورت عمومی در حال اجرا است.

این مسئول یادآور شد: برای ردیابی و پایش این آفت از اسفندماه سال گذشته، ۳ ایستگاه پیش‌آگاهی با نظارت کلینیک‌های گیاهپزشکی و مرکز جهاد کشاورزی طارم راه‌اندازی شده که زمان ظهور آفت و شروع مبارزه را تعیین می‌کنند.

وی عنوان کرد: در استان ۴ هزار هکتار باغ قدیمی و سنتی زیتون وجود دارد که خسارت مگس زیتون در این باغات به مراتب بیش از باغات صنعتی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز