خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مرکزی خبرداد؛

آبرسانی روزانه 30 هزار لیتر به منطقه حفاظت شده هفتاد قله

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۲۶۸

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی گفت: آب‌رسانی به حیات‌وحش منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک با تانکر آب‌رسان و به میزان روزانه 30 هزار لیتر در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جودکی افزود: خشکسالی‌های سال جاری باعث کمبود سطح سفره‌های آب زیرزمینی در برخی از اماکن منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک شده، اما این مشکل از طریق آبرسانی روزانه با تانکر آب‌رسان در این منطقه رفع شده است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح تأمین، نگهداری و اطمینان از پایداری منابع آبی به عنوان اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین نیاز زیستی حیات‌وحش در اقلیم‌های منطقه است تا در شرایط خشکسالی و گرمای سوزان و طولانی مدت تابستان مشکلی برای حیات‌وحش ایجاد نشود.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی اظهار داشت: اگر منابع آبی پایدار برای حیات‌وحش تأمین نشود، حیات‌وحش برای تأمین آب مجبور به مهاجرت می‌شوند. باید در نظر داشت که مهاجرت اجباری، تهدید جدی برای جان حیات‌وحش محسوب می‌شود.

جودکی با اشاره به اینکه وضعیت حیات‌وحش در استان مرکزی مطلوب ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: به منظور پیشگیری از شیوع و انتشار بیماری‌های حیات‌وحش آبشخورها و اطراف آنها به صورت مداوم با مواد ضدعفونی‌کننده، شستشو و گندزدایی می‌شود.

وی به تشریح موقعیت منطقه هفتاد قله پرداخته و بیان داشت: پارک ملی و منطقه حفاظت شده هفتاد قله اراک با مساحت 98 هزار هکتار، از بهترین زیستگاه‌هاو پناهگاه‌های حیات وحش در سطح کشور محسوب می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز